محافظت از سازه های سوله ها و برخی از دستگاه های موجود در سوله ها برای صاحبان این مکان ها بسیار مهم بوده و رنگ های سوله ای از پرکاربرد ترین رنگ ها برای استفاده در سوله ها و صنعت هستند.این رنگ ها حاوی پیگمنت های زینک کرومات و زینک فسفات و برخی دیگر از پیگمنت هایی همچون پلی اورتان و اپوکسی های مقاوم در برابر خوردگی فلزات هستند.

رنگ های صنعتی سوله ای نوعی از آستر ها هستند که فلزات را در برابر خوردگی ، اکسید شدن و زنگ زدن حفظ می کند و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی ، آفتاب شدید و بارندگی برای سطوح فلزی ایجاد خواهد کرد.

ویژگی های رنگ های سوله ای

    • بدون نیاز به زیرسازی مفصل
    • انعطاف پذیر
    • مقاومت بالا در برابر نور خورشید
    • مقاوم در برابر رطوبت و بارندگی
    • مقاوم در برابر خوردگی و اکسید شدن
    • محافظت از سطح در برابر زنگ زدگی
    • قابل اجرا در سوله ها ، سازه های فلزی ،اسکلت های فولادی
    • خاصیت خود آستری
    • قدرت چسبندگی عالی به سطح

رنگ های سوله ای

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

انواع رنگ های سوله ای

1- رنگ سوله ای آلکیدی براق

رنگ آلکیدی براق از رنگ های مورد استفاده برای محافظت از سازه های فلزی و سوله ها است و می تواند از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی رویه اسکلت فلزی باشد.این دسته از رنگ ها براق بوده و سطح را درخشان و براق می کنند که موجب زیبایی بیشتر در این سازه ها شده و همچنین مقاومت بالای این رنگ ها در برابر نور خورشید را نیز با انعکاس نور، تقویت می کنند.

این رنگ برعکس رنگ اپوکسی که به عنوان آستر استفاده می شوند به عنوان رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرند و باید دارای شرایطی خاص برای محافظت هر چه بهتر از سطوح فلزی را دارا باشند.این رنگ در کنار زیبایی،کیفیت بسیار خوبی داشته و سطح را به خوبی پوشش می دهد.

از کاربرد های این رنگ می توان به استفاده از آنها در انواع سطوح فلزی و فولادی اشاره کرد که البته می توان از این رنگ در سطوح گچی و چوبی نیز به خوبی بهره برد.از خصوصیات دیگر این رنگ ها قابلیت اجرای آنها در محیط هایی با اسیدیتیه پایین است.

 

2- رنگ سوله آلکیدی مات

این دسته از رنگ های آلکیدی به دلیل مات بودن به رنگ های آلکیدی مات معروف شده اند چون برعکس رنگ آلکیدی براق هیچ گونه انعکاس نوری ندارند و این مطلب موجب شده تا ثبات رنگی خود را حفظ کنند و به عنوان رنگ رویه مورد توجه باشند.

رنگ های سوله ای

3- رنگ سوله اپوکسی ضد زنگ

از رنگ های سوله ای پرکاربرد می توان به رنگ های اپوکسی ضد زنگ اشاره کرد این رنگ ها با نام پرایمر الکیدی نیز خطاب می شوند.این دسته از رنگ ها حاوی پیگمنت های ضد خوردگی بوده و برای رنگ آمیزی سازه های فلزی و سوله ها انتخابی بی نقص می باشند.

از مهمترین خصوصیات این رنگ ها مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که به خوبی از سطوح محافظت کرده و عمر و دوام طولانی مدت این رنگ ها استفاده از آنها را مقرون به صرفه کرده است.

4- رنگ سوله اپوکسی پلی آمید

رنگ سوله اپوکسی پلی آمید از جمله رنگ های عایق قوی بوده و در شرایط سخت جوی قابلیت تحمل پذیری بسیار بالایی دارد بدین ترتیب می تواند به خوبی از سازه های فلزی محافظت کرده و از خوردگی و زنگ زدگی آنها جلوگیری کند.

5- رنگ سوله آلکیدی زینگ فسفات

رنگ آلکیدی زینگ فسفات حاوی رنگ دانه های فسفاتی ضد خوردگی بوده و انتخابی مناسب برای رنگ آمیزی آستری سطوح و سازه های فلزی هستند تا از این سطوح در برابر خودگی و زنگ ضدگی محافظت کنند.

6- رنگ سوله آلکیدی زینک کرومات

این دسته از رنگ ها نیز از رنگ های مخصوص سوله هستند که با خصوصیات ممتاز قابل استفاده در رنگ آمیزی سوله ها هستند و مانع از خوردگی و زنگ زدگی سطوح فلزی خواهند شد.

7- رنگ سوله وینیل

یکی دیگر از انتخاب هایی که برای رنگ آمیزی سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند رنگ سوله وینیل است که می تواند از سوله ها و سازه های فلزی و فولادی محافظت کند.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

رنگ های سوله ای

جمع بندی نهایی

در استفاده از رنگ های سوله ای مانعی وجود نداشته و این رنگ ها بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی سطوح فلزی و دیگر سطوح در ساختمان ها هستند اما باید مراقبت هایی نیز انجام دهید چون این رنگ ها قابل اشتعال بوده و باید در مدت زمان اجرای رنگ تهویه به خوبی انجام شده و هیچ شعله ی آتشی در نزدیکی محل رنگ آمیزی نباشد و حتی بعد از اتمام کار تا خشک شدن کامل رنگ مراقبت ها ادامه یافته و تهویه انجام شود.

 

فروش انواع رنگ و ابزار نقاشی ساختمان در فروشگاه آدیلوکس

انواع رنگ نسوز و ویژگی های آنها