در اجرای نقاشی ساختمان مراحل زیرسازی و رنگ آمیزی باید با دقت و بسته به نوع رنگ انجام شود تا رنگی باکیفیت و زیبا داشت اما استفاده از انواع سنباده چه لزومی دارد و آیا استفاده نکردن از آن در رنگ آمیزی دیوار ها و یا هر نوع سطوح دیگری مانند سطوح چوبی ، فلزی و … مشکلی به وجود خواهد آورد؟ و آیا شناخت انواع سنباده الزامی است؟

انواع سنباده

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

انواع سنباده

در نقاشی ساختمان سنباده بسیار اهمیت دارد و باید به درستی اجرا شود اما اینکه از چه نوع سنباده ای استفاده شود نیز اهمیت دارد پس باید انواع سنباده های مخصوص نقاشی ساختمان را بشناسید و بدانید از هر سنباده در چه قسمتی و در چه مرحله ای از نقاشی ساختمان باید استفاده شود تا رنگ آمیزی نهایی کاملاٌ صاف و یکدست شود.

سنباده نقاشی ساختمان سه دسته هستند شامل: کاغذ سنباده گارنت ، کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم خاکستری ، کاغذ سنباده سیلیکون کاربید

  1. کاغذ سنباده گارنت معمولاٌ به رنگ قهوه ای مایل به برنزه است.این سنباده از کاغذ های روکش بازی بوده و برای دیوار خشک کاربرد داشته و ماندگاری خوبی دارند.
  2. کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم به رنگ خاکستری است.این سنباده نیز از کاغذهای روکش بازی بوده و بستر این کاغذ سنباده ضخیم تر از کاغذ گارنت می باشد و به راحتی پاره نمی شود.
  3. کاغذ سنباده سیلیکون کاربید به رنگ سیاه بوده و به عنوان کاغذ مرطوب / خشک شناخته می شود.

انواع سنباده

تفاوت عمده ی انواع سنباده در چیست؟

سنباده ها به طور کلی در قدرت سایندگی با یکدیگر تفاوت دارند  و با شماره ها شناخته می شوند هر چه عدد سنباده بیشتر باشد یعنی با قدرت بیشتری می تواند سطح را ساییده و صاف و یکدست کند.

بهترین بتونه سنگی برای داشتن رنگ آمیزی بی نقص

کارکرد انواع سنباده نقاشی ساختمان

سنباده های زیر 100 دانه های درشتی داشته و سرعت کار با آنها بسیار بالا است اما در هر سطوحی نمی توان از آنها استفاده کرد چون ممکن است خطوط عمیقی روی سطح باقی بماند.

سنباده های بالای 200 دانه های بسیار ریزی دارند و سطح را بسیار نرم و بسیار ناچیز می سایند.سرعت کار با این سنباده ها کند است اما برای ساییدن سطوحی که نیاز به سنباده کاری مختصر و نرم دارند بسیار مناسب است.

سنباده مابین 100 و 200 دانه های متوسطی داشته و بسیار فراوان در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند این سنباده ها سرعت عمل متوسطی داشته و قدرت سایندگی مناسبی نیز دارند.همان طور که متوجه شدید عدد سنباده هر چه به 100 نزدیک تر باشد دانه های درشتری داشته و هر چه به 200 نزدیک تر باشد دانه های ریزتری دارند .

ابزار سنباده کاری

سنباده تسمه ای : این ابزار سنباده برای سنباده زدون دیوار های خشک بسیار مناسب است.

سنباده دستی : این ابزار سنباده که یک طرف پد صاف و نیم ورق سنباده به اندازه یک دست را می پذیرد، برای نقاطی از دیوار که قابل دسترس است کاربرد دارد.

سنباده قطبی : این ابزار سنباده برای سنباده کاری نقاط دوراز دسترس که باید با نردبان به آن دسترسی پیدا کرد مناسب است .سنباده قطبی دارای یک قطب 4 فوتی است که پد به دور آن می جرخد و کمک می کند کلیه درزهای پهن و باریک را با عقب و جلو کردن سنباده کاری کرد.

انواع سنباده

طریقه ی استفاده از انواع سنباده در نقاشی ساختمان

همان طور که گفتیم استفاده از انواع سنباده قبل از اجرای رنگ بسیار مهم است و موجب صاف و یکدست شدن سطح و همین طور جدا کردن ذرات سست و رنگ های پوسته کرده، به طور کامل از سطح خواهد شد اما چگونه باید از این ابزار در نقاشی ساختمان استفاده شود؟

  1. برای استفاده صحیح از سنباده در مرحله اول باید سنباده مناسب برای سطحی که قصد سنباده کاری آن را دارید انتخاب شود.توجه داشته باشید که سنباده با دانه های درشت می تواند موجب آسیب به سطح و ایجاد خراشهایی روی دیوار شود و استفاده از سنباده ها با دانه های ریز ممکن است سطح را به خوبی تراش نداده و صاف نکند پس توجه به نیاز سطح برای سنباده کاری سخت یا نرم کار را برای شما ساده خواهد کرد.
  2. هنگام سنباده زدن توجه داشته باشید که سطوح را با یک قدرت یکسان بسابید و نقاطی که دارای برجستگی هستند با دقت بیشتر سنباده زده شوند تا با بقیه ی سطوح هماهنگ شوند.
  3. سنباده زنی را از یک نقطه آغاز کرده و دقت کنید تمام قسمت ها سنباده زده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع سنباده ها و کاربرد آنها می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.