بتونه سنگی یکی از بتونه های بسیار باکیفیت برای داشتن رنگ آمیزی بی نقص است تا رنگ آمیزی شما عمر و دوام طولانی مدتی داشته و زیبایی خود را حفظ کند.همان طور که خود نیز می دانید اگر زیرسازی سطوحی که رنگ آمیزی می کنید اگر کوچکترین ایرادی داشته باشد مانند ترک ، شیاف و زبری یا هر مشکل دیگری، رنگ آمیزی نهایی، زیبایی و کیفیت لازم را نخواهد داشت و در مدت زمان کوتاه تری نیاز به رنگ آمیزی مجدد خواهد داشت.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1402

 

گفتیم که بتونه سنگی یکی از بهترین بتونه ها برای داشتن رنگ آمیزی بی نقص است اما آیا تمام برند های بتونه سنگی موجود در بازار مورد تأیید بوده و کیفیت لازم را دارند؟ متأسفانه در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر ، بتونه ها نیز مانند رنگ ها و دیگر مواد با کیفیت های متفاوتی تولید و عرضه شده اند و باید در خرید بهترین بتونه سنگی دقت عمل به خرج دهید تا از کیفیت عالی این بتونه بهره مند شوید.

بتونه سنگی

چگونگی خرید بهترین بتونه سنگی

  1. خرید از فروشگاه های معتبر و با سابقه می تواند بهتری راهکار برای خریدی بی نقص باشد چون فروشندگان این فروشگاه ها می توانند بهترین برند های بتونه سنگی را به خوبی به شما معرفی کنند البته مراقب افراد سودجو باشید.
  2. مشورت با استادکار نقاش نیز از راهکارهای بسیار عالی است البته به شرطی که استادکار از تجربه ی لازم برخوردار بوده و با این محصول آشنایی داشته باشد.
  3. خرید از میان برند های معتبر خیال شما را راحت خواهد کرد البته شاید هزینه ی پرداختی کمی بالا تر باشد اما مطمئناٌ داشتن نقاشی باکیفیت و بادوام، ارزش این هزینه ی بیشتر را خواهد داشت.
  4. مراجعه به سایت های اینترنتی که در این زمینه اطلاع رسانی کرده اند نیز می تواند مفید باشد البته توجه داشته باشید که در دام تبلیغات های کذب نیفتید.
  5. قبل از انتخاب بتونه سنگی از تناسب آن با نوع سطح مد نظرتان اطمینان خاطر کسب کنید.

بتونه سنگی چیست؟

توجه : اگر از بهترین و گرانقیمت ترین بتونه سنگی خریداری کنید ولی از آن به روشی درست استفاده نکنید، برای مثال میزان سفت کننده را به خوبی تنظیم نکنید و یا در هنگام اجرا، مراحل را به درستی اجرا نکنید مطمئناٌ نتیجه ی خوبی کسب نخواهید کرد پس در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا با روش صحیح استفاده از این محصول آشنا شوید.

روش استفاده از بتونه سنگی

بتونه سنگی

  1. در ابتدا باید سطوح مد نظر خود را با سنباده و برس سیمی از هر گونه رنگ پوسته شده و ذرات سست و آلودگی ها تمیز کنید.
  2. بسته به میزانی که از بتونه ی سنگی لازم دارید می توانید بتونه سنگی را در حجم مناسب در قوطی خریداری کنید.سپس محتویات قوطی را به خوبی مخلوط کنید.
  3. بتونه را از قوطی خارج کرده و به ازای هر 100 گرم بتونه 2 تا 3 گرم سفت کننده به آن اضافه کنید و بار دیگر بتونه را به خوبی مخلوط کنید.
  4. بتونه آماده را با کاردک یا لیسه روی ترک ها اعمال کنید و 20 تا 30 دقیقه فرصت دهید تا بتونه به خوبی خشک شود.
  5. بعد از خشک شدن کامل بتونه سطح آن را به خوبی سنباده بکشید تا سطحی صاف و یکدست داشته باشید.

 

نکات مهم در استفاده از بتونه سنگی

بتونه سنگی

 

  • بتونه ی سنگی اشتعال زاست پس در هنگام استفاده از این محصول آن را دور از شعله آتش نگهداری کنید.
  • محلی که بتونه ی سنگی استفاده می شود باید تهیه هوا به خوبی انجام شود.
  • بتونه سنگی نباید با پوست یا چشم تماس پیدا کند پس در صورتی که این اتفاق افتاد باید فوراً محل را شستشو دهید.
  • برای اینکه سطح بتونه را سمباده بکشید می توانید 20 تا 30 دقیقه به بتونه اجازه دهید تا خشک شود اما برای رنگ آمیزی روی سطح بتونه، باید به سطح کار حدود یک ساعت زمان دهید تا بتونه عمقی خشک شود و سپس رنگ آمیزی را آغاز کنید.
  • همان طور که در بالا گفته شد برای 100 گرم بتونه سنگی باید از  2 تا 3 گرم ماده ی سفت کننده استفاده کنید تا بتونه در حدی سفت شود که قابل سمباده کشی باشد اما اگر این ماده ی سفت کننده را زیاد مصرف کنید بتونه شما بیش از حد سفت شده و قابل سمباده کشی نخواهد بود.
  • بتونه ی سنگی تاریخ انقضای طولانی مدتی دارد اما توجه داشته باشید که این مسئله در صورتی امکان پذیر است که بتونه  سنگی در جایی دور از نور مستقیم خورشید و در دمای بین 5 تا 35 درجه نگهداری شود.
  • بتونه ی سنگی در هنگام اجرا بخارات سمی و آتش زا، آزاد می کند پس در هنگام اجرا باید نکات ایمنی  به خوبی رعایت شود.

سخن پایانی 

اگر با وجود خواندن مقاله باز هم در رابطه با انتخاب بهترین بتونه سنگی مشکل دارید جای نگرانی نیست شما می توانید با تماس با کارشناسان این شرکت اطلاعات بیشتری کسب کرده و با آسودگی خیال خریدی عالی با قیمت مناسب داشته باشید.