نوع دیگر از رنگ ها در نقاشی ساختمان رنگ اکریلیک است این رنگ از رنگ های دوستدار محیط زیست محسوب می شوند چون مواد استفاده شده در این رنگ گاز های سمی ایجاد نکرده و به محیط زیست آسیب نمی رساند . حلال رنگ های اکریلیک آب است و این موضوع در بی بو بودن این رنگ ها مؤثر بوده و بوی نامطبوع رنگ های روغنی در این رنگ ها وجود نداد . رنگ های اکریلیک با برندهای معتبر در مقابل آب و رطوبت مقاوم و قابل شستشو هستند .

 

لینک های مفید: نقاشی ساختمان

 

علت برتری رنگ های روغنی نسبت به رنگ های اکریلیک در ایران قیمت بالای رنگ های درجه یک اکریلیک است در حالی که کیفیت بهترین رنگ های اکریلیک با قیمت های نجومی در مقایسه با رنگ های روغنی که با همان سطح کیفیت تولید شده اند اما قیمت پایین تری دارند .

این مطلب موجب شده پیشنهاد استادکاران نقاش ساختمان استفاده از رنگ های روغنی باشد البته رنگ های اکریلیک هم قیمت با رنگ های روغنی نیز وجود دارد. اما متأسفانه این رنگ ها بسیار بی کیفیت بوده و پس از چند بار دستمال کشیدن رنگ دیوار شروع به پاک شدن می کند از انواع بسیار با کیفیت رنگ های روغنی رنگ اکریلیک خارجی کاپارول است این قبیل رنگ ها برای کسانی که مشکل مالی ندارند پیشنهاد می شود .

  • نسبتاً قابل شست و شو هستند یعنی بهتر است با یک دستمال نم با ملایمت دستمال کشیده شوند
  • نسبت به رنگ های روغنی سریعتر و نسبت به رنگ های پلاستیک دیرتر خشک می شوند
  • عمر مفید آنها بیشتر از رنگ های پلاستیک بوده ولی به رنگ روغنی نمی رسد

نقاشی ساختمان در ملارد کرج

علت استفاده از رنگ اکریلیک در ایران

  • قابلیت شستشو
  • بالا بودن سرعت اجرا
  • نداشتن بوی نامطبوع

رنک اکریلیک در اروپا بالاترین میزان استفاده را دارد اما نه به علت های گفته شده در بالا بلکه به دلیل حفظ محیط زیست رنگ های روغنی سمی بوده گازهای فرار آنها انسانها و محیط را آلوده می کنند به همین دلیل استفاده از آنها در کشورهای اروپایی ممنوع اعلام شده است و چون رنگ اکریلیک قابلیت شستشو داشته و بسیار بادوام تر از رنگ پلاستیک است پس مورد توجه اروپاییان قرار گرفته است

 

لینک های مفید: فروش رنگ اکریلیک

 

رنگ های اکریلیک در 3 نوع موجود هستند

  • رنگ اکریلیک براق
  • رنگ اکریلیک مات
  • رنگ اکریلیک نیمه مات

رنگ های براق اکریلیک نسبت به دیگر نوع های رنگ های اکریلیک تقریباً قابل شست و شو است . تبلیغات در مورد قابل شست و شو بودن رنگ های اکریلیک از هر مارکی که باشد رویایی بیش نیست و فقط در حد تبلیغات است شما می توانید رنگ های اکریلیک را به نرمی با دستمالی مرطوب تمیز کنید ، فقط در همین حد . قابل ذکر است رنگ های اکریلیک خارجی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت شستشو دارند اما بسیار گران هستند.

رنگ های اکریلیک با غلطک اجرا می شود ولی اگر شما مایل به استفاده از قلمو باشید باید میزان آب مخلوط شده در رنگ بیش از 1/4 باشد که خارج از استاندارد اجرای این رنگ است و به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی شود .