برای اینکه بدانید چگونه از پرایمر در نقاشی ساختمان استفاده کنید بهتر است اول بدانید پرایمر چیست و چه لزومی به استفاده از پرایمر در رنگ آمیزی ساختمان است؟ تا با درک بهتر از اینکه پرایمر چیست و چه کاربردی دارد ؟طرز استفاده از آن را نیز بیاموزید.

پرایمر چیست ؟

پرایمر نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
اجرای سیلر کیلر (تضمینی)

 

پرایمر نوعی آستر بر پایه رزین اکریلیک و سیلیکون است که به عنوان عایق زیرکار برای افزایش قدرت چسبندگی رنگ به سطح و افزایش مقاومت ، عمر و دوام رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.وقتی این مایع سفید رنگ روی سطوح اجرا می شود منافذ سطح را پوشش داده و سطحی یکدست برای اجرای رنگ ایجاد می کند تا رنگ بعد از اجرا به خوبی به سطح بچسبد و به مرور زمان پوسته نکرده و نریزد.

معرفی انواع پرایمر در نقاشی ساختمان

پرایمر بر پایه آب

اگر قصد رنگ آمیزی با رنگ های لاتکس یا پایه آب را دارید می توانید از پرایمر بر پایه آب استفاده کنید تا با ایجاد چسبندگی بالا میان سطح و رنگ ،رنگ شما در برابر نفوذ آب تا حدودی مقاوم تر شود و حتی می توانید از این پرایمر برای رنگ آمیزی چوب نیز بهره ببرید.توجه داشته باشید که اگر سطح چوب شما ناهموار است انتخاب پرایمر بر پایه آب نمی تواند انتخابی مناسب باشد.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1402

 

پرایمر بر پایه مواد نفتی و روغنی

اگر قصد رنگ آمیزی با رنگ های روغنی را دارید بهتر است از پرایمر روغنی استفاده کنید تا کیفیتی ممتاز از رنگ را تجربه کنید.از این پرایمر می توان برای رنگ آمیزی درب ها و پنجره های چوبی و کابینت ها بهره برد و همچنین استفاده از این پرایمر در نمای ساختمان موجب خواهد شد تا کیفیت و دوام رنگ نمای شما افزایش یابد.

حتی اگر از گرانقیمت ترین و بهترین رنگ نمای ساختمان استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از پرایمر را قبل از رنگ آمیزی جدی بگیرید چون پرایمر قدرت چسبندگی رنگ را به سطح در حد بسیار بسیار بالایی افزایش می دهد و این موضوع کمک می کند تا در سالیان طولانی رنگ نمای شما پوسته نکرده و نریزد.

پرایمر پایه روغنی از چنان کیفیتی برخوردار است که حتی می توان برای رنگ آمیزی سطوح چوبی ناهموار و شیار دار نیز با خیالی آسوده از این روغن استفاده کرد.

پرایمر ترکیب شده با رنگ

برخی از رنگ های ساختمانی حاوی پرایمر هستند این مسئله کیفیت رنگ را افزایش می دهد البته نه در صورتی که ناهمواری یا شیاری روی سطح باشد که در این صورت باید اول از پرایمر استفاده کنید و با رفع ناصافی ها و عیوب سطح، سپس از رنگ حاوی پرایمر مصرف کنید تا کیفیت رنگی عالی داشته باشید.

رنگ نما

طرز استفاده از پرایمر در نقاشی ساختمان

حال که با پرایمر آشنا شدید و دانستید این محصول در چند نوع و با چه کاربرد هایی در نقاشی ساختمان مصرف می شود نوبت به آن رسیده تا با روش استفاده از این محصول نیز آشنا شوید.

طرز استفاده از پرایمر پایه آب در نقاشی ساختمان

در استفاده از پرایمر پایه آب چون این محصول برای رنگ های پایه آب ، لاتکس و اکریلیک کاربرد دارد و در برابر آب و رطوبت مقاومت چندانی برای رنگ ایجاد نمی کند پس دانستید که از این پرایمر در نقاط داخلی ساختمان می توان استفاده کرد. برای شروع به کار اجرای  نقاشی ساختمان اگر سطوح شما از چسبندگی لازم برخوردار نیست مانند سطوح گچی باید آستری مناسبی روی سطح اجرا کنید تا سطحی صاف و یکدست ایجاد شود و دیگر رنگ جذب سطح نشده و بتواند سطح را پوشش دهد.

در استفاده از پرایمر پایه آب بهتر است زیرسازی سطح را با بتونه ماستیک اجرا کنید تا سطح صاف تر شود سپس از پرایمر پایه آب برای تکمیل کار روی سطح اجرا کنید حال که سطحی صاف و بدون تخلخل ایجاد شد می توانید زیرسازی را تمام کرده و کار رنگ آمیزی را انجام دهید.

استفاده از پرایمر پایه روغن در نقاشی ساختمان

استفاده از پرایمر پایه روغن برای رنگ های روغنی انتخابی مناسب است این پرایمر از قدرت عایق بندی خوبی برخوردار بوده و کیفیت و دوام رنگ را تا حد زیادی افزایش می دهد .از این پرایمر می توان برای نمای ساختمان نیز استفاده کرد و کیفیت رنگ نما را به حد ممتازی افزایش داد.

در مرحله اول قبل از استفاده از پرایمر بهتر است سطح را شستشو داده و از آلودگی ها و گردو غبار  پاک کنید تا این ذرات سست کیفیت رنگ شما را کاهش ندهند سپس سطح نمای خارجی را با چسب بتن و بتونه کاسماتیک پوشش دهید. حال نوبت به اجرای پرایمر می رسد در این مرحله می توان پرایمر را با غلطک اجرا کرده و سطحی صاف و یکدست با قدرت چسبندگی و عایق بندی بسیار مناسب برای اجرای رنگ ایجاد کرد.

استفاده از پرایمر برای بالا بردن کیفیت و دوام رنگ اجرایی بسیار مهم است پس استفاده از این محصول را در نقاشی ساختمان فراموش نکنید.

پرایمر نقاشی ساختمان