قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۰ هم مانند بسیاری از خدمات و محصولات افزایش داشته که در ادامه با بررسی دلایل افزایش قیمت و قیمت های حدودی خدمات اجرایی و هزینه های کارگران و رنگ های ساختمانی میپردازیم .

افزایش قیمت ۱۴۰۰

در کشور ما به طور عادی هر سال به دلایل تورم و افزایش حقوق کارگران و محصولات درصدی تورم در هزینه ها خواهیم داشت اما در سالهای اخیر و مخصوصا سال ۹۹ به دلایل های سیاسی این افزایش قیمت ها بسیار زیاد بوده و در چند مرحله از سال اتفاق افتاد که در ادامه قیمت های مصوب سال ۱۴۰۰ را خواهیم گفت .

قیمت های اجرای نقاشی ساختمان ۱۴۰۰

نوع رنگحداقل قیمت به ازای متر مزبع(تومان)حدتکثر قیمت به ازای متر مربع(تومان)توضیحات
روغنی با مصالح65,00075,000قیمت بستگی به نوع زیر سازی دارد
پلاستیک با مصالح65,00070,000بارنگ پلاستیک درجه 1
اکریلیک با مصالح65,00070,000بستگی به زیر سازی و نوع پرایمری که زیر کار استفاده شده دارد
مولتی کالر با مصالح70,00080,000به نوع وکیفیت رنگ بستگی دارد
اجرای پلی یورتان با مصالح700,000800,000در دو نوع ترک و ایرانی
اپوکسی با مصالح250,000260,000اختلاف قیمت به زیر کار و سختی کار بستگی دارد.
اجرای کینتکس نما با مصالح120,000140,000ارتفاع و کاور تاثیر در اختلاف قیمت دارند.
اجرای رنگ نما درجه یک با مصالح230,000250,000ارتفاع و سختی کار موثر در قیمت
اجرای رنگ جوتن برای نمای ساختمان با مصالح600,000650,000ارتفاع و سختی کار و رنگ بندی موثر در قیمت

دلایل تاثیر گذار در قیمت نقاشی ساختمان

هزینه کارگران نقاشی ساختمان

هزینه کارگران نقاشی ساختمان هم مانند همه خدمات و کارمندان سالانه با توجه به نرخ تورم افزایش هایی دارد البته نه در حد تورم !!! در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ حقوق سرکارگران و یا کار های تخصصی تر مانند نقاشان چوب و یا پتینه کاری از روزی ۲۵۰ هزار تا روزی ۴۰۰ هزار محاسبه میشود .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان در غرب تهران

نقاشی ساختمان در حصار بوعلی

قیمت رنگ های ساختمانی

با توجه به این که رنگ های ساختمانی در ایران تولید میشوند و صنعت تولید رنگ در ایرات بسیار پیشرفت کرده است اما همچنان بسیاری از مواد اولیه برای تولید رنگ وارداتی بوده و به دلایل های افزایش نرخ های ارزی باعث گران شدن مواد مورد نیاز برای تولید رنگ میشود . در حال حاضر نیز قیمت های رنگ از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدودا بین ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته .

نوع کار نقاشی ساختمان

نوع کار نقاشی ساختمان میتواند در تعیین قیمت تاثیر داشته باشد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد و به بررسی آن خواهیم پرداخت .

  1. برند رنگ مورد استفاده
  2. وسایل مورد نیاز
  3. زیر کار
  4. محل کار
  5. زمان تعیین شده توسط کارفرما
  6. طرح درخواستی

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 

برند رنگ مورد استفاده

برای مثال احتمال دارد شخص کارفرما به دلیل رطوبت موجود در محل درخواست رنگ جوتن نماید خب طبیعتا به دلیل قیمت بسیار بالای رنگ جوتن افزایش قیمت نسبت به رنگ خواهیم داشت .

وسایل مورد نیاز

برای اجرای بعضی کار ها احتمال نیاز به بشکه و تخته و یا داربست و پمپ برای اجرای است که به دلیل اجاره این دستگاه ها افزایش قیمت خواهیم داشت .

زیر کار رنگ آمیزی

برای اجرای رنگ آمیزی ساختمان نیاز است در مرحله اول زیر کار تعمیر گردد و در مواقعی که کار قبلا کاغذ دیواری بوده و یا بلکا کار شده باشد زیر کاری را سخت میکند و با افزایش قیمت همراه خواهد بود .

محل کار رنگ آمیزی

محل کار های که در اطراف شهر بوده و یا در طرح های ترافیک قرار دارند به دلیل رفت و آمد و کرایه های حمل رنگ و وسایل مورد نیاز کمی با افزایش قیمت همراه است .

زمان تعیین شده توسط کارفرما

زمان تعیین شده برای اجرای نقاشی ساختمان توسط کارفرما در بعضی مواقع باعث میشود تا پیمانکار مجبور شود تعداد کارگران را افزایش داده و یا کارگران را تشویق به اضافه کاری خواهد کرد که با افزایش قیمت همراه خواهد بود .

طرح درخواستی در اجرای رنگ آمیزی

قیمت میتواند نسبت به طرح درخواستی افزایش داشته باشد برای مثال قیمت اجرای طرح های کاغذ دیواری و یا پتینه کاری قیمت های بسیار بالاتری خواهند داشت .