برای اینکه ساختمانی شکیل داشته باشید نه تنها باید به نمای داخلی آن توجه کنید بلکه باید به فکر نمای بیرونی که در دید عموم است نیز باشید .درب خروجی ساختمان اولین چیزی است که از ساختمان شما به نمایش گذاشته می شود و نشان دهنده ی سلیقه ی صاحب خانه است پس باید به بازسازی و رنگ آمیزی درب توجهی ویژه کرد.

فلزات در مقایسه با چوب دوام بیشتری داشته و عمر مفید بسیار طولانی تری نیز دارند اما با این وجود این نوع از درب ها هم باید به خوبی نگهداری شوند.رنگ آمیزی درب های فلزی و ترمیم آسیب دیدگی ها کمک خواهد کرد تا سالیان طولانی از زیبایی آن لذت ببرید اما چگونه می توان از آنها محافظت کرد؟

 

لینک های مفید:
اجرای سیلر کیلر (تضمینی)

 

فلزات در برابر رطوبت مقاومت کمی داشته و در واکنش اکسیژن و رطوبت دچار خوردگی و زنگ زدگی خواهند شد این آسیب عمر و دوام و زیبایی درب را به شدت کاهش داده و شما را دچار دردسر خواهد کرد پس باید با استفاده از ضد زنگ ها و رنگ های مخصوص فلزات از این آسیب ها جلوگیری کرد.

رنگ آمیزی درب فلزی

رنگ آمیزی درب و پنجره آهنی

رنگ آمیزی درب فلزی نیاز به مهارت دارد چون باید مراحل ترمیم ، اجرای ضد زنگ و اجرای رنگ اصلی به درستی انجام شود تا درب بعد از مدتی دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود پس برعکس دیوار های داخلی که می توانید با کمی تمرین و استفاده از رنگ های ارزان قیمت خود دست به کار شده و کار رنگ آمیزی را انجام دهید در رابطه با رنگ آمیزی درب فلزی به هیچ وجه چنین پیشنهادی به شما نمی کنیم.

اما با وجود مطالب گفته شده اگر باز هم خود تمایل به رنگ آمیزی درب تان را دارید در ادامه با دقت مقاله را مطالعه فرمایید.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1402

 

مراحل رنگ آمیزی درب

1-انتخاب رنگ مناسب

منظور از انتخاب رنگ مناسب فقط جنس و برند رنگ نیست بلکه تناژ رنگ نیز اهمیت دارد چون درب در کنار نمای ساختمان قرار می گیرد باید میان رنگ نما و درب هماهنگی وجود داشته باشد تا زیبایی نمای بیرونی ساختمان را افزایش دهد البته توجه داشته باشید که سبک ساختمان و کاربرد آن نیز در رنگ انتخابی اهمیت دارد.

انتخاب برند و جنس رنگ انتخابی نیز اهمیت دارد و حتماً باید از رنگ های مخصوص فلزات استفاده کنید تا در کنار زیبایی،درب شما توان تحمل شرایط جوی ،رطوبت ، بارندگی و تابش مستقیم نور خورشید را داشته باشد.

پس بهترین برند های رنگ های مخصوص فلزات را بشناسید و در صورت نیاز با استادکار نقاش ساختمان خبره مشورت بگیرید سپس رنگ مناسب از نظر تناژ رنگی و جنس رنگ خریداری کنید.

کاربرد رنگ های پودری و روش استفاده

2- ضد زنگ مناسب

فلزات در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار پایینی دارند و اگر با پوشش های مناسب از آنها محافظت نشود به زودی در برابر رطوبت و آب دچار  زنگ زدگی و خوردگی خواهند شد و با وجودی که ما فلزات را از مواد بسیار مقاوم می شناسیم به راحتی در مدت زمان کوتاهی مقاومت و زیبایی خود را از دست خواهند داد.

استفاده از ضد زنگ ها می تواند در محافظت از فلزات بسیار مثمر ثمر باشد پس خرید ضد زنگ را فراموش نکنید و برای بهره مندی هر چه بهتر و بیشتر از این رنگ آستری، بهتر است ضد زنگ خود را از همان برندی انتخاب کنید که رنگ اصلی را خریداری کرده اید تا تطابق ترکیبات موجب کاربرد بهتر ضد زنگ و زنگ اصلی شود.

رنگ آمیزی درب فلزی

رنگ آمیزی درب آهنی

3- شروع کار

برای رنگ آمیزی درب در ابتدا باید قفل درب و در صورت امکان دستگیره را باز کنید در صورتی که رفت و آمد زیاد است و یا هوا مناسب نیست درب را از لولا در آورده و به مکانی مناسب انتقال دهید.

4- تمیز کردن درب

برای تمیز کردن ناخالصی ها از روی درب، تری سدیم فسفات را در سطل آب گرم حل کرده و سپس با پد ساینده سطح  درب را به خوبی تمیز کنید البته می توانید به جای این ماده از TSP نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از این مواد از دستکش مناسب استفاده کنید تا مواد با پوستتان در تماس نباشد.

5- زیرسازی درب

بعد از پاکسازی درب از آلودگی ها نوبت آن رسیده تا درب را سنباده کاری کرده و تا حد امکان رنگ قبلی را ساییده و از بین ببرید و ناصافی ها را تا حد امکان صاف و یکدست کنید.استفاده از بتونه مخصوص برای پرکردن فرورفتگی ها و دیگر عیوب سطح الزامی است تا سطح درب کاملاٌ صاف و یکدست شود.

6- اجرای آستری

همان طور که در بالا گفتیم بهترین رنگ آستری برای محافظت از فلز استفاده از ضد زنگ مناسب و در صورت امکان هماهنگ با برند رنگ اصلی است .در اینجا نکته مهم خشک بودن کامل زیرسازی درب است کوچکترین رطوبت موجود در زیرسازی می تواند تمام زحمات شما را بر باد دهد و ضد زنگ پس از خشک شدن پوسته کرده و بریزد و درب شما نیز دچار خوردگی و زنگ زدگی شود.

7- اجرای رنگ اصلی

با اجرای آستری کار به مرحله آخر می رسد حال باید اطمینان حاصل کنید که ضد زنگ با ضخامت مناسب اجرا شده و کاملاٌ خشک شده است و شروع به اجرای رنگ اصلی کنید احتمالاً دو دست رنگ کاملاٌ درب را پوشش داده و کیفیت عالی خواهد داشت اما اگر نیاز دیدید می توانید سه دست رنگ اجرا کرده و کار رنگ آمیزی درب را تمام کنید .

رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

سخن پایانی 

اگر درب شما در محیطی سربسته قرار دارد می توانید با انواع رنگ های روغنی و اکریلیک درب فلزیتان را رنگ آمیزی کنید اما اگر درب در فضای باز قرار دارد برای محافظت از درب در برابر نور خورشید و رطوبت و بارندگی از رنگ های مخصوص فلزات استفاده کرده و استفاده از ضد زنگ ها را نیز فراموش نکنید تا رنگ کیفیت خود را از دست نداده و درب دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود.