در مقالات متعدد ما در رابطه با اینکه در هر قسمت از ساختمان بهتر است از چه رنگی استفاده شود،صحبت کردیم و قصد داریم در این مقاله به طور خلاصه در رابطه با تمامی قسمت های ساختمان و همچنین هماهنگی که می تواند بین رنگ های این نقاط وجود داشته باشد صحبت کنیم پس در ادامه با ما باشید.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

رنگ ها در سه دسته کلی موجود هستند،رنگ های خنثی ،گرم و سرد علت اینکه این رنگ ها اینگونه نام گذاری شده اند حسی است که از نظر روانشناسی، این رنگ ها بر روحیات افراد می گذارند.این حس ها می توانند تأثیرات بسیار متفاوت بر دکوراسیون داشته باشند بخصوص که در ترکیب چند رنگ دکوراسیون محیط تزیین شده باشد.

در رنگ آمیزی اتاق پذیرایی از چه رنگی استفاده شود؟

در رنگ آمیزی اتاق پذیرایی به عنوان مکانی که قرار است محل شادی آفرینی و صمیمیت باشد و پذیرایی در آن صورت بگیرد مسلم است که ما نیاز به رنگ های شاداب و پرانرژی داریم تا هم اشتها را افرایش دهد و هم حس کسالت را از بین ببرد پس باید از رنگ های گرم در اتاق های پذیرایی بیشتر استفاده شود اما اینکه چه مقدار و کدام یک از رنگ های گرم مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه نیاز به استفاده از رنگ های سرد یا خنثی نیز وجود دارد یا به باز هم به روحیات افراد و حتی شرایط محیط بستگی دارد .

اگر فردی درون گرا هستید بیشتر از رنگ های گرم استفاده کنید تا تأثیرات مثبت آن بر شما بیشتر باشد و اگر زود دچار تکرار زدگی می شوید از رنگ های تند صرفه نظر کنید چون به زودی خسته شده و باید هزینه ی مجدد جهت تغییر رنگ پرداخت کنید .

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

به طور کلی استفاده کامل  از یک رنگ گرم یا سرد مورد تأیید نیست و به کسی که قصد استفاده از رنگ های تند و جیغ را دارد پیشنهاد می شود که اگر از رنگ گرم استفاده می کند مقداری رنگ سرد و یا خنثی نیز در دکوراسیون استفاده کند برای مثال می تواند از لوازمی به رنگ مخالف استفاده کند و یا در قسمت هایی از دیوار به طوری که حس شلوغی و بی نظمی به محیط القاء نشود از این رنگ ها در کنار هم بهره ببرد.

در رنگ آمیزی اتاق خواب از چه رنگی استفاده شود؟

ممکن است برای برخی اتاق خواب هم حکم اتاق خواب و هم حکم دفتر کار را داشته باشد پس با اینکه پیشنهاد می شود در اتاق خواب از رنگ های سرد یا خنثی بیشتر استفاده شود اما برای دفتر کار نیاز به رنگی انرژی بخش وجود دارد پس در چنین مکان هایی بخصوص اگر فردی درون گرا هستید بهتر است از ترکیب رنگ ها بهره برده و در قسمت میز کار خود از رنگ های گرم نیز استفاده کنید.

با اینکه پیشنهاد ما برای اتاق خواب استفاده از رنگ های سرد است تا خوابی راحت تر داشته باشید اما همچنان برخی استفاده از رنگ های گرم مانند رنگ نارنجی را در اتاق خواب می پسندند در حالی که همین رنگ بدترین و آزار دهنده ترین انتخاب برای برخی دیگر از افراد خواهد بود.پس بهتر است در کنار توجه به روانشناسی رنگ ها خود را نیز روانشناسی کنید و اگر رنگی چشم شما را آزاد داده و از تماشای آن احساس خوبی ندارید از انتخاب آن شدیداً صرفه نظر کنید.

رنگ آمیزی آشپزخانه با چه رنگی ؟

آشپزخانه باید محیطی پر از انرژی باشد و همین طور محیطی بسیار آرامش بخش برای خانم ها که بیشتر ساعات روز را در آنجا می گذرانند.پیشنهاد ما به شما این است که در رنگ آمیزی آشپزخانه اجازه دهید شخصی نظر دهد که قرار است بیشتر کارهای آشپزخانه  به عهده ی او باشد و رنگ آمیزی با روحیات او تطابق داشته باشد.

بیشتر افراد استفاده از رنگ های ملایم و خنثی را ترجیح می دهند اما برخی دیگر برای رنگ آمیزی آشپزخانه ترجیح می دهند از رنگ های گرم و یا سرد استفاده کنند .در کنار روانشناسی رنگ ها به دکوراسیون آشپزخانه توجه کرده و اگر آشپزخانه به اتاق پذیرایی باز می شود حتماٌ به هماهنگی رنگی این نقاط در کنار هم و یا انتخاب تضادی دلچسب توجه کنید و همچنین به سبک چیدمان منزلتان نیز دقت فرمایید.

چه رنگی برای چه اتاقی مناسب تر است؟

در انتخاب رنگ ها برای تمامی نقاط منزل به هماهنگی رنگ ها توجه کنید و زیاد منزلتان را رنگارنگ نکنید آن هم با رنگ های تند و جیغ بخصوص اگر آپارتمانی کوچک دارید چون هم هزینه ی بیشتری باید برای این رنگارنگی پرداخت کنید و هم با گذشت مدت کوتاهی  مطمئناٌ از رنگ های انتخابی کلافه شده و رنگ آمیزی مجدد یعنی پرداخت هزینه ی اضافی و این هزینه با وجود مشکلات اقتصادی این دوره به هیچ وجه دوستداشتنی نخواهد بود.