برای رنگ آمیزی آشپزخانه چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟

در رنگ آمیزی آشپزخانه نیاز به رنگ آمیزی کابینت ها ، دیوار ها و سقف است که هر یک باید با متدی خاص رنگ آمیزی شود .در کنار توجه به تن رنگی مناسب برای هر یک از این نقاط باید به جنس رنگ نیز توجه شود تا رنگ آمیزی بی نقص اجرا شود.

رنگ آمیزی دیوار های آشپزخانه

اکثر افراد کاشی کردن را به اجرای هر رنگی در دیوار آشپزخانه ترجیح می دهند که البته حق هم دارند چون کاشی در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالا داشته و اگر لک شود با سرعت بالایی قادر به تمیز کردن آن خواهید بود.اما یک عیوب بزرگ در این نوع دیوار پوش وجود دارد چون اگر بعد از سالها از طرح و رنگ کاشی آشپزخانه خسته شوید و قصد عوض کردن آن را داشته باشید باید هزینه ی گزافی برای کندن و انجام زیرسازی و همچنین جایگزینی با کاشی جدید که خود هزینه ی بالایی برایتان به همراه خواهد داشت پرداخت کنید .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان در غرب تهران

 
البته قابل ذکر است اگر از طرح و رنگ کاشی آشپزخانه ی خود خسته شده اید راه های کم هزینه تری هم وجود دارد یکی از این راه ها استفاده از رنگ های ساختمانی مناسب است که هم مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شستشو داشته و هم قدرت پوشش دهی روی کاشی ها را به طور کامل دارند.

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

رنگ آمیزی کابینت ها یکی دیگر از روش های ایجاد دکوراسیونی بی نظیر و زیبا است که می تواند با انواع رنگ ها اجرا شود که البته بهتر است از رنگ های هماهنگ با رنگ دکوراسیونتان استفاده کنید تا هماهنگی رنگ ها زیبایی محیط را جند برابر کند.

رنگ آمیزی سقف آشپزخانه

در رنگ آمیزی سقف ها استفاده از رنگ  های پلاستیک پیشنهاد می شود چون هم ارزان تر است و هم سرعت اجرایی بالایی دارد و همچنین به علت در دسترس نبودن سقف ها امکان کثیف شدن سقف وجود ندارد که نیاز به تمیز کردن باشد پس می توان از رنگ های پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف استفاده کرد .

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 
برای رنگ آمیزی سقف آشپزخانه استفاده از رنگ پلاستیک پیشنهاد نمی شود چون آشپزی می تواند موجب ایجاد بخارهای چرب و کثیف شدن سقف شود حال اگر سقف از رنگ های قابل شستشو باشد می تواند هر ازچند گاهی سقف را تمیز کرد تا نیاز به رنگ آمیزی مجدد سقف نباشد.

در رنگ آمیزی آشپزخانه از چه رنگ هایی می توان استفاده کرد؟

برای رنگ آمیزی آشپزخانه استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی می تواند جذاب باشد و تحریک اشتها کند. همچنین  استفاده از رنگ آبی و سرمه ای در کنار هم نیز می تواند جذاب و ایجاد آرامش کند.انتخاب رنگ ها بیشتر به سلایق و روحیات افراد بستگی دارد و می توانید قبل از انتخاب رنگ به روحیات و علایق خود توجه کنید و همچنین با درنظر گرفتن دکوراسیون کلی منزل ،رنگ آشپزخانه را انتخاب کنید.

رنگ آمیزی آشپزخانه 1400

رنگ آمیزی آشپزخانه 1400

رنگ آمیزی آشپزخانه 1400

رنگ آمیزی آشپزخانه 1400