انتخاب مناسب ترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب مهم است اما چرا ؟علت اهمیت رنگ آمیزی اتاق خواب این است که اتاق خواب برای  استراحت و تجدید قوا است و اگر ما نتوانیم خواب و استراحتی خوب داشته باشیم تمامی برنامه ها و زندگی روزمره ما به هم خواهد خود .

حال باید بدانیم که چه رنگی برای اتاق خوابمان مناسب است.رنگ ها در سه دسته کلی موجود هستند:رنگ های سرد ، رنگ های گرم و رنگ های خنثی ،هر یک از این رنگ ها حسی خواص را به افراد القاء می کنند و همچنین رنگ ها نشان دهنده شخصیت و روحیات افراد هستند به طوری که شاید رنگی برای یک شخص لذت بخش ولی برای شخصی دیگر عذاب آور باشد.

در دنیای مدرن امروزی با تکنولوژی های جدید ،فشارهای زندگی و استرس هایی که گریبان گیر اکثر قریب به اتفاق مردم است نیاز به یک استراحت کامل و با آرامش نیاز به محیطی مناسب دارد این محیط مناسب می تواند با چیدمان و رنگ مناسب بدست آید.

نقاشی ساختمان اگر با علم کامل انجام شود می تواند محیطی آرامش بخش ایجاد کند .برای این منظور کافیست رنگ ها را بشناسیم و با توجه به روانشناسی رنگ ها و ترکیب درست رنگ ها،بهترین انتخاب را داشته باشید .اولین قدم در انتخاب رنگ اتاق خواب توجه به سن فرد است. اینکه اتاق خواب برای یک کودک است یا یک فرد جوان ، میانسال یا مسن در نوع  رنگ انتخابی تأثیر بسزایی دارد.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 

رنگ های سرد از جمله رنگ های مناسب برای اتاق خواب و نشیمن هستند که موجب القاء حس آرامش ،کاهش استرس و کاهش اشتها می شوند.رنگ های سرد مانند رنگ آبی ،سبز ، بنفش و … از جمله اصلی ترین رنگ های سرد هستند.

رنگ های گرم از جمله رنگ هایی هستند که محیط را صمیمی و آرامش بخش جلوه می دهند.استفاده از رنگ های تند در اتاق خواب پیشنهاد نمی شود مگر به مقدار کم و به صورت پراکنده در رنگ آمیزی قسمتی از دیوار ها یا انتخاب رنگ سرویس خواب و دیگر لوازم اتاق خواب.

استفاده از چندین رنگ در دکوراسیون می تواند تأثیرگذاری بسیار مثبتی داشته باشد البته به شرطی که در انتخاب رنگ ها دقت شود تا  نظم و آرایش محیط از بین نرود.

انواع رنگ ها

استفاده از رنگ های سرد در رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ سبز

رنگ سبز از رنگ های آرامش بخش بوده و با حالت روحانی خود می تواند خوابی راحت و بی استرس را برایتان به همراه داشته باشد.رنگ سبز، رنگ طبیعت بوده و در القاء حس طراوت و شادابی نیز بسیار اهمیت دارد.ترکیب این رنگ با رنگ های روشن که می تواند رنگ سرویس خواب یا رنگ تابلو ها باشد می تواند دکوراسیونی زیبا و دلپزیر ایجاد کند.

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ آبی

رنگ آبی از رنگ های اصلی سرد محسوب می شود این رنگ موجب ایجاد آرامش شده و نشانه ی صلح و اعتماد بوده و خوابی راحت به همراه خواهد آورد .استفاده از رنگ ابی از ایجاد بی خوابی و فشار خون بالا تا حد زیادی جلوگیری می کند اما استفاده از این رنگ به تنهایی چون از رنگ های سرد بوده و موجب کاهش انرژی و بی اشتهایی می شود و ممکن است محیط را سرد و یأس آور کند پس بهتر است در کنار این رنگ از رنگ های گرم یا خنثی به میزان هر چند مختصر استفاده شود.

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ بنفش

رنگ بنفش از نشانه های هوش و دانایی بوده و همچنین این رنگ موجب ایجاد خلاقیت و افزایش مهارت یادگیری می شود به همین علت استفاده از این رنگ برای اتاق کودکان نیز پیشنهاد می شود .در کنار مزایای گفته شده، بهبود سیستم عصبی و حفظ تعادل نیز از نکات مثبت در این رنگ است.

رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان

 

استفاده از رنگ های گرم در اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ قرمز

رنگ قرمز از رنگ های گرم بوده و قدرت تحریک بالایی داشته و باعث افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود .استفاده از این رنگ در اتاق کودکان پیشنهاد نمی شود چون این رنگ از رنگ های خشونت آمیز نیز محسوب می شود و برای افراد خشن و پرانرژی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود اما افراد درون گرا برای افزایش انرژی و تحریک سیستم عصبی و ترشح آدرنالین برای رفع کسالت می توانند از رنگ قرمز در اتاق خواب خود بهره ببرند.

قابل ذکر است که استفاده از رنگ قرمز به تنهایی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و باید این رنگ در کنار رنگ های خنثی یا سرد به کار برده شود .

رنگ آمیزی اتاق خواب

 

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ زرد

رنگ زرد نیز رنگ گرم است و مانند رنگ قرمز محرک سیستم عصبی می باشد اما این رنگ مزایای بسیار بیشتری نسبت به رنگ قرمز دارد و در کنار مناسب بودن برای افراد درون گرا برای اکثر افراد با هر روحیه ای مناسب بوده و همچنین موجب ایجاد خلاقیت و یادگیری بهتر و موجب بالا رفتن میزان تمرکز افراد نیز می شود.

استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های خنثی مانند رنگ سفید می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را بی نظیر و شگفت انگیز کند.

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی رنگ مثبت اندیشی و خوش بینی است .استفاده از رنگ نارنجی پررنگ جالب توجه نبوده و بهتر است در کنار رنگ های ملایم تر مورد استفاده قرار گیرد اما رنگ نارنجی کم رنگ از جمله رنگ های زیبا برای اتاق خواب است که طرفداران بیشتری نسبت به رنگ نارنجی پر رنگ دارد.

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ سفید

شاید با قاطعیت بتوان گفت که رنگ سفید بهترین رنگ ها است این رنگ ساده و شیک نشانه ی پاکی و آرامش بوده و برای هر فردی با هر نوع روحیه ای قابل تحمل است .رنگ سفید در ترکیب با هر رنگی می تواند دکوراسیونی شیک ایجاد کند و استفاده از رنگ سفید به تنهایی در اتاق خواب و نشیمن و پذیرایی نه تنها خسته کننده و زشت نیست بلکه موجب افزایش زیبایی بزرگتر جلوه دادن محیط و همچنین روشن تر کردن محیط خواهد شد.

رنگ آمیزی اتاق خواب