مولتی کالر چیست؟

یکی از انواع رنگ های ساختمانی جدید که قابل رقابت با کاغذ دیواری ها تولید شده است انواع مولتی کالر ها هستند .مولتی کالر ها شاملچند رنگ هستند بدین صورت که رنگ زمینه تک رنگ است ولی رگ هایی از دیگر رنگ ها در رنگ اصلی به صورت پراکنده وجود دارند.

تنوع رنگی در رنگ های مولتی کالر فراوان بوده و این امر این رنگ را مورد توجه و پسند مشتریان قرار داده است.استفاده از رنگ مولتی کار در انواع فضاهای مسکونی و اداری و تجاری نیز قابل استفاده بوده و از رنگ های مقاوم در برابر سایش و ضربه و رطوبت محسوب می شود.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ مولتی کالر به علت ساختار ویژه ای که دارد قابل اجرا با قلمو و غلطک نبوده و باید با پمپ های مخصوص اجرا شود و این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد تا رنگ با یک ضخامت مشخص و یکدست در تمام سطح دیوار اجرا شود.رنگ های مولتی کالر ضد گردوغبار بوده و آلودگی ها را به خود جذب نمی کنند ،این امر این محصول را برای نقاط پررفت و آمد مناسب کرده است.

رنگ های مولتی کالر با برند معتبر و خاص قابلیت شستشو ی مناسبی داشته اما این خصوصیات مانند رنگ های روغنی نیست و باید در تمیز کردن آن دقت کافی به عمل آید .قابل ذکر است که رنگ های مولتی کالر معمولی قابلیت شستشو نداشته و سخنی غیر از این فقط تبلیغاتی پوچ است.

مزیت های رنگ آمیزی ساختمان با مولتی کالر

1- اگر در زیر سازی این رنگ از پرایمر مخصوص و یا رنگ روغنی استفاده شود بر قابلیت شستشوی مولتی کار افزوده می شود.

2- مولتی کالر حلال خاصی نداشته و غلظت آن مناسب برای اجرا می باشد پس نیازی به صرف زمان بیشتر برای به وجود آوردن غلظت مناسب، نیاز نیست صرف شود.

3- سرعت اجرایی این محصول بالا بوده و اگر فرد باتجربه بوده و مهارت لازم برای استفاده از پمپ و پخش رنگ به صورت یکنواخت را داشته باشد زمان زیادی برای رنگ آمیزی صرف نخواهد شد.

4- رنگ های مولتی کالر از رنگ های بی بو بوده و بوی بسیار کمی دارد که آزاد دهنده و سمی نبوده و پس از خشک شدن نیز به سرعت از بین می رود.

5- تنوع طرح و رنگ در رنگ های مولتی کالر بسیار فراوان بوده و این موضوع جذابیت این رنگ را به شدت افزایش داده است.

6- این محصول به مرور زمان دچار تغییر رنگ و کدری نشده و زیبایی خود را تا مدتها حفظ می کنند.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

7- اگر سطح دیوار به علت ایرادات گچ کاری دارای موج و ناهماهنگی است در استفاده از این محصول، کلیه ایرادات به خوبی پوشش داده می شوند.

8- از نکات مثبت دیگر در این رنگ مقاوم بودن آن در برابر تابش نور خورشید می باشد.

9- رنگ مولتی کالر پس از اجرا در عرض دو ساعت کاملاً خشک شده و پس از 24 ساعت کاملاٌ مقاومت و استحکام خود را بدست می آورد .

عیوب رنگ آمیزی ساختمان با رنگ مولتی کالر

1- اگر مولتی کالر اجرا شده دچار آسیب شود ترمیم آن بسیار مشکل بوده و ممکن است قسمت لکه گیری شده به خوبی با بقیه  ی قسمت ها هماهنگ نشود.

2- اگر دیوار در قسمت مشخصی نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشته باشد باید تمامی سطح بار دیگر رنگ آمیزی شود.

3- در صورت نیاز به تعویض رنگ باید این رنگ به طور کامل از دیوار جدا شود که این کار نیاز به صرف زمان طولانی و هزینه ی بیشتر است .پس از کندن مولتی کالر از دیوار باید سطح کار کاملاٌ زیرسازی شود.

 

رنگ آمیزی ساختمان با مولتی کالر به علت سرعت بالای اجرا و زیبایی این محصول به خصوص در مکان های پررفت و آمد مانند مکان های اداری و تجاری و در اتاق های پذیرایی ،رونق زیادی داشته و می توان از رنگ های هماهنگ با رنگ لوازم و دکوراتیو استفاده کرد تا زیبایی محیط را صد چندان نسبت به استفاده از رنگ های معمولی کرد.