امروزه نقاشی ساختمان در رقابت با دیگر روش ها در بالاترین رتبه برای رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان و نمای داخلی ساختمان قرار گرفته است و باید اطلاعات کاملی در رابطه با انواع نما ها و رنگ های مناسب برای هر جنس نما داشت تا بهترین مقاومت و زیبایی را بدست آورد.

نیاز بازار به انواع رنگ های ساختمانی موجب شده، امروزه رنگ های متنوعی با تکنولوژی جدید تولید و وارد بازار مصرف شوند.رنگ آمیزی نمای ساختمان به علت سبک بودن و نداشتن خطرات ریزش مانند انواع سنگ های نما و یا دیگر مصلح مورد استفاده در نمای ساختمان ،در هنگام زلزله مورد تأیید کارشناسان زلزله می باشد.

در کنار ایمن بودن رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان ،زیبایی قابل قبول این روش از مزیت های دیگر رنگ آمیزی نمای ساختمان است.سومین مزیت این روش سرعت بالای رنگ آمیزی نسبت به دیگر روش ها است که خود مزیتی مهم برای زندگی پردغدغه ی امروزی محسوب می شود.

رنگ های نمای ساختمان سبک و زیبا هستند و مقاومت خوبی در برابر رطوبت و نور خورشید دارند و همچنین از دیگر مزایای رنگ ها ی نما می توان به عایق بودن رنگ ها در برابر رطوبت و حرارت اشاره کرد. این خصوصیات در کنار هم این محصول را برای اجرا در نما مناسب کرده است.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان با دستگاه ایرلس

 

انواع رنگ ها برای رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان

  • رنگ اکریلیک
  • رنگ روغنی
  • رنگ کنیتکس
  • رزین آکریلیک
  • رنگ استخری
  • رنگ اپوکسی
  • رنگ نانو

رنگ اکریلیک نما

از پرمصرف ترین رنگ ها در رنگ آمیزی نمای ساختمان، رنگ اکریلیک است که با مقاومت و دوام بالا ،درخشندگی و انعطاف پذیری انتخابی بی نقص برای نمای ساختمان است.

رنگ روغنی نما

رنگ های روغنی از رنگ های بسیار بادوام و کاربردی هستند که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان و نرده و درو پنجره های فلزی مناسب هستند.حلال این رنگ نفت بوده و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

رنگ کنیتکس نما

رنگ کنیتکس بر پایه آب و روغن تولید شده است که رنگ کنیتکس روغنی برای استفاده در نما و سطوج خارجی ساختمان مناسب بوده و عمر بالا و مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته و بافت خاص این رنگ ،آن را مورد توجه قرار داده است.

رزین آکریلیک نما

این محصول نیز بر دو پایه ی آب و روغن تولید که انواع رزین آکریلیک با حلال آب از رنگ های ممتاز می باشد که ضد قارچ ،بدون بود ،آسیب ناپذیر ،مقاوم در برابر اشعه UV خورشید بوده و سطحی سخت دارند.از این محصول می توان برای رنگ آمیزی سطوح گچی ،سیمانی ،کناف و … بهره برد.

رنگ استخری نما

رنگ استخری همان طور که از نامش پیداست از رنگ های ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و ضد قارچ و جلبک می باشند.

رنگ اپوکسی نما

این رنگ باکیفیت از رنگ های صنعتی است که به تازگی وارد بازار نقاشی ساختمان شده و مقاومت بالایی برای کف پوش ها نیز دارد.از این رنگ برای اجرا در نما نیز استفاده می شود.

رنگ نانو در نما

رنگ های تکنولوژی نانو با خواص عایق بودن و کیفیت بالا و مقاوم بودن در برابر رطوبت و عوامل جوی از رنگ های مورد پسند و کاربردی در رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان هستند.

رنگ نما رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگ نما ساختمان دارد .در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد.در برابر عوامل خارجی مقاوم است .بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر طولانی است.

 

 

نکات مورد توجه در رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان

  1. برای ماندگاری رنگ آمیزی روی سطوح سیمانی تازه باید اطمینان حاصل کرد که سطح به خوبی خشک شده است .برای خشک شدن سیمان مدتی حدود 30 روز نیاز است تا تمامی لایه های سیمان کاملاٌ خشک شود که البته این زمان بسته به شرایط محیطی می تواند متغییر باشد.
  2. اجرای پرایمر مخصوص بسیار حائز اهمیت است پرایمر ها جهت عایق کاری و همچنین کمک به تنفس سیمان اعمال می شوند تا رنگ بهتر روی سطح اجرا شود.
  3. قبل از انجام رنگ آمیزی نما باید از تمیز بودن سطح سیمانی نما مطمئن شوید و در صورت نیاز سطح را با واتر جت یا شیلنگ آب و فرچه کاملاٌ تمیز کنید و در صورت نیاز آسیب دیدگی ها ، ترک ها و برآمدگی های سطح را با مصالح مخصوص پوشش دهید.
  4. استفاده از پرایمر برای سیمان تازه بسیار مهم است تا رنگ دوام و مقاومت خود را تا چندین سال حفظ کند.

 

چگونگی قیمت گذاری برای کار نما

  • نوع رنگ انتخابی
  • برند رنگ انتخابی
  • میزان زیرسازی مورد نیاز
  • میزان پیچیدگی و طرافت مورد نیاز کار
  • زمان مورد نیاز برای تکیمل کار