رادیاتورها نیز مانند دیگر لوازم نیاز به ترمیم و نگهداری دارند و می توانند جزئی از دکوراسیون منازل باشند پس باید در انتخاب رنگ آنها دقت عمل به خرج داد.در رنگ آمیزی رادیاتو نیاز به استفاده از رنگ های مقاوم در برابر حرارت بالا نیست چون این وسیله ی گرمایشی گرمایی محدود داشته و به رنگ آسیب نمی رساند اما با این حال باید برای رنگ آمیزی آنها از رنگ هایی مقاوم استفاده شود چون این وسیله نیاز به تمیز کردن داشته و حتی برخی مواقع به عنوان خشک کن لباس های مرطوب استفاده می شود پس لازم است از رنگ مناسب برای رادیاتور استفاده شود.

 

لینک های مفید:
اجرای اپوکسی

 

رنگ مناسب برای رادیاتور

معرفی انواع رنگ ها و تعیین مناسب ترین رنگ برای رادیاتور

آیا رنگ های متداولی که امروزه در نقاشی ساختمان و انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند قابلیت اجرا برای رادیاتورها را نیز دارند یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه برخی از رنگ های مورد استفاده در نقاشی ساختمان را بررسی می کنیم تا به مناسب ترین رنگ برای رادیاتور پی ببرید.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک از جدیدترین رنگ های ساختمانی است که بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است چون سرعت اجرایی و خشک شدن بالایی دارد اما آیا این رنگ برای رنگ آمیزی رادیاتور مناسب است؟

در پاسخ به این سؤال باید به طور قطع بگوییم خیر ما استفاده از این رنگ را برای رادیاتورها پیشنهاد نمی کنیم چون رنگ های اکریلیک مقاومت کافی در برابر تمیز کردن ندارند و نمی توانند مدت زمان زیادی کیفیت و زیبایی خود را حفظ کنند.

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی
یورتان

 

رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک غیر قابل شستشو بوده و حتی رنگ تمام پلاستیک که بسیار تبلیغ می شوند قابلیت شستشو ندارند و به مرور زمان با پاک کردن و حتی سایش از روی سطح پاک می شوند این رنگ ها برای رنگ آمیزی محیط های کم رفت و آمد و نقاط دور از دسترس و بدون رطوبت و گردوغبار مانند سقف اتاق پذیرایی ،سقف اتاق خواب و … پیشنهاد می شوند اما استفاده از این رنگ برای سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی مناسب نیست. حال سؤال این است که آیا می توان از این رنگ برای رنگ آمیزی رادیاتورها استفاده کرد؟

با توجه به توضیح بالا باید خود پی به پاسخ این سؤال برده باشید که این رنگ به هیچ وجه بدرد رادیاتور نمی خورد و استفاده از آن صرفه ی اقتصادی ندارد چون باید زود به زود رادیاتورها را رنگ آمیزی کنید.

بازسازی و رنگ آمیزی درب فلزی و مراحل اجرا

بلکا

امروزه بلکا از پوشش های دوستداشتنی و جذاب در نقاشی ساختمان است و تقریباٌ افراد برای انواع سطوح علاقمند به استفاده از این پوشش هستند تا زیبایی صدچندان به دکوراتیو خود بدهند اما ایرادی که می توان به این پوشش گرفت چیست ؟ این پوشش الیافی مانند پتویی سطح را پوشش می دهد و خلل و فرج زیادی در میان الیاف آن وجود دارد که می تواند لانه ی حشرات باشد و چون این رنگ در برابر رطوبت و آب مقاومتی ندارد نمی تواند برای رادیاتورها مناسب باشد .

رنگ برای رادیاتور

رنگ روغنی

رنگ های روغنی قابلیت شستشوی بالایی داشته و رنگ روغنی براق از بالاترین کیفیت و مقاومت برخوردار است این رنگ دیر خشک می شود و سرعت اجرایی کندی دارد چون بعداز اجرای هر مرحله باید حدود 24 تا 48 ساعت بسته به دمای محیط به سطح اجازه داده شود تا کاملاٌ خشک شده و بتوان مرحله  ی بعد را آغاز کرد .حلال نفتی و بوی تند این رنگ در هنگام اجرا و ساطع شدن گازهای سمی از خطرات استفاده از این رنگ است.

آیا رنگ روغنی برای رادیاتور مناسب است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم با وجود تمام عیوب گفته شده در بالا،بله رنگ روغنی از مناسب ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی رادیاتورها است چون این رنگ مقاوم بوده و به علت براقیت بالایی که دارد کاملاٌ قابل تمیز کردن است به طوری که انواع لک ها را می توان با دستمالی نمناک و یا با کمی شیشه پاکن  به راحتی تمیز کرد.چون رنگ روغنی در مقایسه با رنگ های مقاوم در برابر حرارت که از کیفیت بالایی برخوردارند،قیمت بسیار پایین تری دارد؛ پس این رنگ هم کیفیت لازم و هم صرفه ی اقتصادی برای رنگ آمیزی رادیاتورها را داراست.

رنگ مناسب برای رادیاتور

سخن پایانی 

شاید استادکاران نقاش ساختمان برای رنگ آمیزی رادیاتور به شما رنگ های متفاوتی معرفی کنند اما ما سعی کردیم در این مقاله به صورت مختصر و مفید رنگ مناسبی را به شما معرفی کنیم تا شما با کمترین هزینه ی ممکن رنگ آمیزی مقاوم و زیبا برای رادیاتورهایتان داشته باشید اما اگر هزینه برایتان اهمیت ندارد می توانید از رنگ های با کیفیت های بالاتر که قیمت بسیار بالاتری نیز دارند استفاده کنید.