کف سیمانی و سوله ها تحت فشارها و انواع سایش و ضربه قرار دارند به همین دلیل باید پوششی مناسب برای زیباسازی کف سوله ها در نظر گرفته شود اما چه پوششی می تواند تمامی مزایایی که ما از یک پوشش کف نیاز داریم را داشته باشد.رنگ های مناسب برای کف سیمانی و سوله در بازار وجود دارند که هم باکیفیت و هم بادوام بوده و محیطی پاکیزه و زیبا ایجاد می کنند ما قصد داریم در ادامه این رنگ ها را به شما معرفی کنیم.

 

لینک های مفید:
کاربرد های اسپری رنگ برای رنگ آمیزی

 

امروزه پوشش های متنوعی برای کف وجود دارد که می توانند محیطی بسیار زیبا و شیک ایجاد کنند اما برای پوشش کف سیمانی و سوله ها مسئله جدی تر از زیبایی است و باید پوشش مورد استفاده از مقاومت بالایی در برابر انواع سایش ، ضربه و انواع مواد شیمیایی داشته باشد  و به راحتی نشکسته و تغییر رنگ ندهد و در ضمن قیمت مناسبی نیز نسبت به دیگر پوشش های کف داشته باشد.

 

رنگ های مناسب برای کف سیمانی و سوله

 

معرفی رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی کف سیمانی و سوله

  1. رنگ ترافیک تک جزئی
  2. رنگ ترافیک دو جزئی
  3. رنگ اپوکسی

رنگ های مناسب برای کف سیمانی و سوله

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

1- رنگ ترافیک تک جزئی

این رنگ بر پایه رزین های الکید و آلکید اصلاح شده است و دارا یک جزء می باشد این رنگ می تواند از کلر کائوچو و آکریلیک های معمولی نیز تهیه شود .این رنگ از رنگ های ساده تر نسبت به دیگر رنگ های ترافیکی هستند که کاربرد اصلی آنها خط کشی جاده ها ، خیابان ها ، خطوط عابر پیاده و … می باشد.

رنگ های ترافیکی بر دو پایه حلال های نفتی و یا حلال آبی تولید می شوند که انواع حلال آبی این محصول به دلیل سازگاری بیشتر با محیط زیست و زمان خشک شدن کوتاه تر طرفداران بیشتری دارد.

کاربرد اصلی این رنگ در خط کشی جاده ها ، ترسیم علائم ترافیکی ، مشخص کردن ایستگاه اتوبوس و … می باشد اما می توان از این رنگ به علت مقاومت خوبی که در برابر شرایط جوی و سایش دارد در رنگ آمیزی کف سیمانی و سوله ها نیز استفاده کرد.

 

2- رنگ ترافیک دو جزئی

این رنگ از دو جرء رزین و عامل پخت تشکلیل می شود.این محصول بیشتر با اسپری در سطح جاده ها ی بیرون شهر استفاده میشود و از رنگ های بسیار باکیفیت برای رنگ آمیزی خطوط سطح جاده ها می باشد.این رنگ نسبت به رنگ ترافیک تک جزئی از مقاومت و عمر طولانی تری برخوردار بوده و مدت زمان بسیار طولانی تری کیفیت خود را حفظ می کند.

این محصول بیشتر در دسته رنگ های سرد قرار دارند و می توان در دمای معمولی آنها را استفاده کرد و برخی دیگر از این رنگ ها که نیاز به ذوب کردن دارند در دسته رنگ های ترافیکی گرم قرار می گیرند.

رنگ دو جزئی در کارخانه ترکیب نمی شوند بلکه باید ترکیبات رنگ به صورت جداگانه در دو ورودی مجزای دستگاه های پاشش ریخته شده و سپس دستگاه آنها را ترکیی و پاشش صورت می گیرد.

رزین های موجود در این محصول در دو دسته ترموست و ترموپلاست قرار می گیرند و برای اجرای این رنگ روی سطح باید ابتدا آنها را ذوب کرده و سپس مورد استفاده قرار داده و زمان کافی برای خشک شدن و سفت شدن رنگ داد.

رنگ های ترافیکی دو جزئی برای خط کشی جاده های برون شهری ،خط کشی معابر پیاده ، پارک ها و … مورد استفاده قرار می گیرند همچنین این رنگ با مزایای فراوان و کیفیت عالی قابل اجرا در کف سیمانی و سوله نیز می باشد.

رنگ های ترافیکی دوجزئی چسبندگی بسیار زیادی دارند به همین دلیل می توانند به خوبی و با قدرت به سطوح بچسبند و در اثر رفت و آمد وسایل سنگین ساییده نشده و کم رنگ نشوند پس می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای رنگ آمیزی کف سیمانی و سوله ها و حتی سطوح موزائیکی و روی آسفالت باشند.

3- رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی نوع خاصی از رنگ ها است که از سخت ترین و بادوام ترین رنگ ها محسوب می شوند.کاربرد های رنگ اپوکسی بسیار زیاد بوده و مقاومت بالای این رنگ کمک کرده تا گزینه ای بی نظیر برای پوشش کف باشد و در هر محیطی قابلیت اجرا داشته باشد و در برابر سایش ، اصطکاک ، مواد شیمیایی و شرایط جوی به خوبی مقاومت کند.

یکی از رنگ های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد برای رنگ آمیزی کف ،رنگ اپوکسی است. این رنگ برای رنگ آمیزی کفپوش های براق بسیار مناسب بوده و به عنوان یک درزگیر نیز روی کف سیمانی و سوله استفاده می شود.

رنگ آمیزی کف پارکینگ و فضاهای عمومی با رنگ های اپوکسی مورد تأیید است چون این رنگ از مقاوم ترین و سرسخت ترین رنگ های موجود برای رنگ آمیزی کف می باشد.

رنگ اپوکسی همان رنگ اکریلیک است که به رنگ لاتکس تبدیل شده ،رنگ اکریلیک لاتکسی در ابتدا در مصارف صنعتی استفاده می شد اما به مرور زمان استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار ها و کفپوش ها نیز طراحی شد. امروزه از رنگ های اپوکسی می توان برای رنگ آمیزی کف سیمانی و سوله ها استفاده کرد.