نیم پلی استر و پلی استر در واقع به عنوان یک لایه محافظ بعد از اجرای مراحل رنگ آمیزی چوب بر روی آن اجرا میشود که این لایه محافظ نقش حفاظت از رنگ چوب را در مقابل رطوبت و ضربه و نور خورشید و آب را دارد اما چون مقاومت این لایه های محافظ خیلی بالا نیست از این رنگ های محافظ (پلی استر و نیم پلی استر ) بیشتر در داخل خانه استفاده میشود که کم تر در معرض آب و نور خورشید به صورت مستقیم باشند. در رنگ های محافظ رنگ پلی یورتان مقاومتش نسبت به نیم پلی استر و پلی استر بیشتر است.

انواع رنگ های پلی استر

رنگ های پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ یا سفید هسنتد که در متریال های مات و تولید شده اند. این رنگ در تینر های فوری بسیار قوی یا بنزین حل می شود . رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت ، حرارت ، الکلها ، اسیدها ، روغن و چربی ، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند .

انواع پلی استر

  • نیم پلی استر
  • پلی استر

 

لینک های مفید: قیمت اجرای رنگ پلی اورتان

 

نیم پلی استر

رنگ های نیم پلی استر جزء رنگهای نیمه هوا خشک هستند و از سه جزء ماده اصلی رنگ رزین ، روغن های کوتاه ، اوره فرمالدئید و حلال اتیلن و سخت کننده پاراتولوئن تشکیل شده است این رنگ ها پس از اجرا نیاز به پولیش نداند و به دو صورت مات و براق در بازار موجود هستند.

 

نقاشی درب چوبی با پلی یورتان مقاوم در برابر آب و گرما 1400

پلی استر

این رنگ های از یک ماده اصلی رنگ و یک ماده ی هاردنر به عنوان سخت کننده تشکیل شده است و ماده ی رقیق کننده ندارد و چون به علت رقیق نشدن پس از خشک شدن تبخیر نشده و ضخامت آن کاهش نمی یابد .

 

لینک های مفید: رنگ پلی استر درب چوبی

 

این دسته از لاک ها بسیار شفاف و زیبا هستند اگر چوب رنگ شده شیرابه داشته باشد نمی توان پلی استر را به خوبی روی آن اجرا کرد چون این چوب ها به راحتی خشک نمی شوند و به خوبی لاک را نمی پذیرند .

 

استفاده از مناسب ترین رنگ ها در هر مکان با بالاترین کارایی و کیفیت ممکن نیاز به داشتن اطلاعات کافی در رابطه با انواع رنگ ها ، مواد و ابزار مورد نیازدر کار نقاشی ساختمان است اگر می خواهید مکان مورد نظرتان را رنگ آمیزی کنید در ابتدا به کمک سایت های نقاشی ساختمان اطلاعات کافی را کسب کرده و یا با استادکاران خبره تماس و پس از کسب اطلاعات ، کار نقاشی ساختمانتان را آغاز فرمایید .

خصوصیات و کیفیت انواع رنگ های روغنی – اکریلیک – پلاستیک – رنگ های مخصوص چوب و فلزات و انواع رنگ های گرانقیمت مانند رنگ های جوتن و … و همچنین رنگ های استخری ضد آب و رنگ های سلولوزی و بافت دار ، همه و همه در مقالات قبلی این سایت بررسی شده و به شمااین امکان را می دهد تا به راحتی با رنگ ها و مواد آشنا شوید .

برخی از رنگ های کمتر شناخته شده از نظر برند نیز کیفیت بسیار بالایی دارند که می توانند هزینه ی نقاشی ساختمان شما را تا حدود زیادی کاهش دهند پس در صورت تمایل به همکاری این گروه در کار رنگ آمیزی خود می توانید در این رابطه به استادکاران ما اعتماد کرده و از راهنمایی های آنها بهره ببرید .