رنگ های پلاستیک در دو دسته نیم پلاستیک و تمام پلاستیک تولید می شوند.در میان رنگ های ساختمانی رنگ پلاستیک از ارزان ترین رنگ ها محسوب می شود که البته قابل ذکر است برخی از برند های رنگ پلاستیک با کیفیت بهتر و مقاومت بیشتر در برابر آب و رطوبت از قیمت بسیار بالایی برخوردارند که به آنها رنگ های تمام پلاستیک می گویند .

رنگ های پلاستیک در نقاشی ساختمان  بیشتر در نقاط کم رفت و آمد و یا نقاطی که قصد ندارند به مدت طولانی از آنجا استفاده کنند، مصرف می شود و علت این امر تمیز نشدن این رنگ است وقتی به دیوار رنگ پلاستیک می زنید نمی توانید حتی با دستمال نم آن را تمیز کنید چون اگر این کار چندین بار انجام شود کیفیت رنگ را از بین می برد که البته همان طور که در بالا گفته شد نمونه های برند های معروفی هستند که مقاومت بیشتری داشته و می توان آن را با دستمال نرم و به آهستگی با دستمال نمتاک تمیز کرد .

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

نکته ی بسیار مهم در استفاده از رنگ های پلاستیک ضد تعرق بودن این رنگ ها است اگر اتاق خواب شما یا کمد دیواریتان عرق می کند رنگ آمیزی آنها با رنگ پلاستیک می تواند تا حدود زیادی جلوی تعرق دیوار را بگیرد .

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

رنگ های پلاستیک موردی بسیار مناسب برای رنگ آمیزی سقف ها هستند البته به غیر از سقف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه چون سقف ها دور از دسترس و کثیفی و چرک هستند اما در آشپزخانه چربی غذا ها خیلی زود می تواند سقف را کدر و زشت کند اگر از رنگ روغنی در سقف آشپزخانه استفاده کنید هرچند وقت یکبار سقف را تمیز کنید اما در مورد سرویس های بهداشتی چون رطوبت در این نقاط زیاد است رنگ پلاستیک سریع کیفیت خود را از دست می دهد .

فواید رنگ پلاستیک

  1. از سرعت اجرایی بسیار بالایی برخوردار است و به سرعت خشک می شود
  2. بوی نامطبوع نداشته و بوی آن به سرعت از بین می رود و بوی این رنگ ها باعث مصمومیت و آزار دهنده برای کودکان و مسن تر ها نیست
  3. قیمت پایین تری نسبت به دیگر رنگ ها دارد
  4. ضد تعرق است
  5. رنگ پلاستیک رنگی ثابت داشته و برعکس رنگ روغنی بعد از گذشت مدت زمانی کدر نمی شود.

 

معایب رنگ پلاستیک

  1. در مناطق با رطوبت بالا مانند جنوب یا شمال کشور قابلیت اجرایی نداشته و عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت و رنگ آنها به سرعت کدر میشود
  2. قابل تمیز کردن نیستند
  3. فقط قابل استفاده در داخل ساختمان و نقاط کم رفت و آمد هستند

فروشگاه رنگ آدیلوکس