رنگ پلاستیک از جمله رنگ های بسیار مورد استفاده در نقاشی ساختمان است که در هر نوع رنگ آمیزی ساختمان که ممکن است انواعی از رنگ های معمولی و بافت دار مورد استفاده قرار بگیرد حتماٌ از این رنگ برای رنگ آمیزی سقف و نقاط دوراز دسترس استفاده می شود.

رنگ پلاستیک از رنگ های با کیفیت پایین محسوب می شود که قابلیت شستشو نداشته اما مزایای فراوانی دارد که اجازه نمی دهند این رنگ در رنگ آمیزی ساختمان ها نادیده گرفته شوند از جمله این مزایا شامل :

 

لینک های مفید:
قیمت رنگ جوتن

 

  • حلال آب
  • سرعت اجرایی بالا
  • اجرای راحت و بی دردسر
  • سرعت خشک شدن بالا
  • قیمت بسیار مناسب
  • ضد تعرق
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • دوستدار محیط زیست
  • بوی بسیار ملایم
  • تنوع رنگی بالا

کاتالوگ در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 

انواع تناژ رنگی در رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک در رنگ های سفید ، سیاه ، قرمز ، زرد ، سبز ،قهوه ای ، آبی و گل ماش تولید و عرضه شده اند اما تنوع رنگی در رنگ پلاستیک به این رنگ های خلاصه نمی شود بلکه با ترکیب مقدار های مشخص از چند رنگ استادکاران قادر به تهیه رنگ های جدید و بسیار متنوع هستند.

رنگ های کامپیوتری نیز از تنوع بی شماری داشته و مشتریان کافیست با انتخاب رنگ مورد نظر به اینترنت مراجعه کرده و رنگ مورد نظر را سفارش دهند تا انواعی بسیار گسترده تر از رنگ های گفته شده در بالا را دریافت کرده و رنگ آمیزی جذاب و بی نقص مطابق با رنگ دکوراسیون خود داشته باشند.

 رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان در گیلان

مناسب ترین رنگ برای هر دکوراسیونی

رنگ ها به طور کلی در سه دسته رنگ سرد ، گرم و خنثی طبقه بندی شده اند که خوشبختانه رنگ های پلاستیک در هر سه دسته موجود بوده و یا قابل تهیه توسط استادکار نقاش ساختمان و یا به صورت کامپیوتری هستند.

چون رنگ پلاستیک بیشتر در سقف ها کاربرد دارد استفاده از رنگ های ملایم بیشتر مورد تأیید است و اکثر مشتریان رنگ سفید و یا کرم روشن را برای عمق بخشی بیشتر به سقف ترجیح می دهند اما با تنوع بی شماری که در تهیه رنگ های پلاستیک وجود دارد شما می توانید بسته به رنگ دکوراسیون خود از رنگ های منطبق استفاده کرده و دکوراسیونی متفاوت و جذاب ایجاد کنید.

چند نکته در انتخاب رنگ برای سقف وجود دارد اول اینکه سعی کنید در رنگ آمیزی رنگ سقف از رنگ های روشن استفاده کنید .دوم اینکه رنگ های خنثی تأثیر بیشتری در شیک شدن دکوراسیون سقف شما خواهد داشت در صورتی که استفاده از رنگ های تیره ممکن است حس بی نظمی به دکوراسیون داده و جلوه ی لوازم شیک شما را کمرنگ کند.

استفاده از رنگ های پلاستیک در مکان های کم رفت و آمد و مکان هایی که برای مدت کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند در انواع رنگ های تند امکان پذیر است و می تواند محیطی شاد و فوق العاده برای شما ایجاد کند و همچنین مانند سقف ها نیز محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت و می توانید از انواع رنگ های تیره تا روشن استفاده کنید.

انواع رنگ ها

آشنایی با ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان

آبی + زرد = سبز آبی + سیاه = سرمه ای نارنجی + قرمز + زرد = پرتقالی
قرمز + زرد = نارنجی سفید + گل ماش = استخوانی روشن قهوه ای روشن + سیاه = قهوه ای تیره
آبی + قرمز = بنفش سبز تیره + کمی زرد = سبز مغز پسته ای سبز روشن + سیاه = زیتونی
آبی + سبز = آبی زنگاری سفید + قهوه ای = شکلاتی سفید + کمی زرد = شیری
سبز + قرمز = قهوه ای فندقی نارنجی پر رنگ + سفید = گلبهی زرد + کمی سفید = لیمویی
زرد + سبز = سبز روشن سفید + کمی قهوه ای = کرم آبی روشن + کمی سیاه = آبی نفتی
سفید + آبی = آبی آسمانی قرمز + پودر آلومینیوم = پوست پیازی زرد+ کمی نارنجی = زرد پررنگ
سفید + لاجورد = سفید مخصوص سقف سفید + مشکی زیاد = طوسی سیر نارنجی پررنگ + کمی مشکی = مسی
سفید + قرمز = صورتی قرمز + زرد + آبی = خرمایی بنفش روشن + سیاه = بادمجانی
زرد + کمی آبی = فسفری سفید + مشکی کم = فیلی آبی روشن + کمی قرمز = یاسی
آبی + قرمز = سرخابی پودر نقره ای + تینر = رنگ نقره ای سبز چمنی + کمی سیاه = سبز لجنی
پودر طلایی + تینر = رنگ طلایی قرمز + سیاه = زرشکی آبی تیره + نقره ای + سبز = نقره ای آبی
سخن پایانی

استفاده از رنگ بندی ها در نقاشی ساختمان برای اکثر افراد ریسکی با امکان شکست شدید به نظر می رسد و جرأت استفاده از رنگ های متنوع را در نقاشی ساختمان خود ندارند اما در واقع ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر زود به زود نقاشی ساختمان انجام می دهید و یا می خواهید از رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی استفاده کنید که در مدت زمان کمتری نیاز به رنگ آمیزی مجدد پیدا خواهید کرد، این ریسک را قبول کرده و در دکوراسیون خود تغییری اساسی ایجاد کنید و مطمئن باشید اگر کمی از روانشناسی رنگ ها مطلع باشید می توانید دکوراسیونی فوق العاده داشته باشید.

مقالات مفید: حلال رنگ پلاستیک چیست؟