تأثیر انواع رنگ های سرد بر دکوراسیون و روحیات افراد

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان رنگ ها به طور کلی در دو دسته ی رنگ های گرم و سرد تولید می شوند در کنار این رنگ ها رنگ های خنثی نیز وجود دارند که هیچ یک از خصوصیات رنگ های سرد و گرم را ندارند .

در مقاله ای به طور کامل در رابطه با رنگ های گرم در نقاشی ساختمان و روانشناسی این رنگ ها صحبت کردیم حال می خواهیم در این مقاله در رابطه با معرفی رنگ های سرد و روانشناسی این رنگ ها صحبت کنیم پس در ادامه با ما باشید .

رنگ سرد و مشخصات این رنگ ها

احساس سرما از بارز ترین مشخصات رنگ های سرد است رنگ های سرد در سه دسته ی اصلی ، رنگ آبی ، رنگ بنفش و رنگ سبز خلاصه می شوند که هر یک در کنار القاء حس سرما و درگیر کردن افکار انسان به خود همچنین ایجاد حس آرامش و سکون،خصوصیات مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آنها می پردازیم .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

روانشناسی رنگ آبی در دکوراسیون منزل

رنگ آبی معروف ترین و قوی ترین رنگ سرد شناخته شده است این رنگ تداعی کننده ی دریا و آسمان و هر چیزی که با آب نسبتی دارد مانند باران و برف ،است .

از بارزترین ویژگی های رنگ آبی القاء احساس آرامش ،سکوت و سکون در این رنگ است زرد مقابل رنگ های گرم قرار گرفته و می تواند گرمای محیط را به سرما سوق دهد این رنگ می تواند بسیار آرامش بخش باشد و اگر نیاز به آرامش و استراحت دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های سرد در اتاق خواب – نشیمن و اگر انسانی بسیار پر انرژی و ناآرام هستید استفاده از این رنگ حتی در سالن پذیرایی نیز به شما پیشنهاد می شود

پاین رنگ می تواند برعکس رنگ های گرم اشتها را کاهش داده و روح انسان را آرام کند .

 

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

رنگ های آبی نیز مانند برخی دیگر از رنگ ها در طیف گسترده ای قرار دارند

حق انتخاب شما را افزایش می دهد از رنگ های طیف رنگ آبی رنگ آبی روشن بسیار پرطرفدار بوده و حس شادی را القاء می کند و موردی بسیار مناسب برای اتاق خواب و نشیمن هستند .اگر انواع طیفی رنگ آبی مانند رنگ آبی روشن ، آبی نفتی و سرمه ای را در کنار هم در نشیمن بکار ببرید از زیبایی محیط شگفت زده خواهید شد این رنگ ها را می توانید در نقاشی ساختمان ، رنگ پرده ها و رنگ لوازم مورد استفاده قرار دهید .

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

استفاده از رنگ آبی روشن در سرویس های بهداشتی – سونا و جکوزی و استخرها نیز بسیار جذاب خواهد بود .

رنگ آبی تیره که رنگی باوقار و متین محسوب می شود می توانند در نقاشی ساختمان و یا رنگ لوازم در کنار آبی روشن خودنمایی کنند .

از انواع رنگ های آبی می توان به این رنگ ها اشاره کرد : آبی آسمانی – فیروزه ای – آبی مات – آبی نفتی – سرمه ای – نیلی – آبی فسفریی – لاجوردی

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

 

download

روانشناسی رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

رنگ بنفش از رنگ های سرد ضعیف در دسته ی رنگ های سرد است که از ترکیب رنگ های قرمز و آبی با میزان های متفاوت تولید می شود که البته با تغییر مقدار مخلوط شده از هر رنگ می تواند بر میزان سردی این رنگ تأثیر گذار باشد .رنگ بنفش از رنگ های بسیار دوستداشتنی در نقاشی ساختمان و دکوراسیون منزل است که خانم ها بسیار آن را می پسندند .

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

رنگ بنفش ماورایی رنگ سال 2018 انتخاب شده بود که بسیار مورد توجه جوانان و نوجوانان قرار گرفت ،رنگ های سال همه ساله انتخاب شده و در جهت اهداف تجاری با تمام قدرت مورد استفاده قرار می گیرند .

این رنگ القاء حس محبت و مهربانی کرده و می تواند در ترکیب با برخی رنگ ها بسیار زیباتر جلوه کند از رنگ های پیشنهادی در نقاشی ساختمان استفاده از رنگ طلایی در کنار این رنگ است .

رنگ بادمجانی که رنگ بنفش تیره محسوب می شود نیز یکی از رنگ های بسیار دوستداشتنی است و رنگ های روشن در طیف رنگ های بنفش به علت نزدیکی به رنگ صورتی در میان خانم ها و دختران بسیار مورد پسند است .

از دیگر رنگ های بسیار شیک در نقاشی ساختمان می توان به رنگ های بنفش مات – بنفش ماورایی – بنفش روشن – آبی بنفش – سرخابی اشاره کرد که البته هر یک از این رنگ ها با ترکیب با برخی رنگ های گرم می تواند دکوراتیوی بی نظیر برایتان بسازد

 

 

رنگ سبز در دکوراسیون منزل

رنگ سبز در دسته ی رنگ های سرد و رنگی حیات بخش و امید آفرین محسوب می شوند که نشانه ی سلامتی و زندگی و رنگ طبیعت بوده و قلب ها را به خدا نزدیک می کند و از رنگ های روحانی بوده و در مساجد و زیارت گاه ها در کنار رنگ آبی خود نمایی می کنند .رنگ های سبز القاء کننده ی حس آرامش ، انرژی های مثبت و تسکین دهنده و توأم با حس امنیت و پاکی درونی انسان هستند .

رنگ های سبز از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و زرد ایجاد شده و با درصد استفاده از هر یک از این رنگ ها رنگی متفاوت از طیف رنگی سبز ایجاد می شود این رنگ در ترکیب معجزه آسای رنگ سرد و گرم می تواند در دکوراسیون برخی نقاط منزل جلوه ای شگفت انگیز ایجاد کند استفاده از این رنگ در سالن پذیرایی و آشپزخانه و در نمازخانه ها و کتابخانه ها پیشنهاد می شود .

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

از انواع طیف رنگ های سبز می توان به این رنگ ها اشاره کرد :سبز مغز پسته ای – سبز کاهویی – یشمی – سبز کمرنگ – سبز مات – سبز روشن سبز لجنی – سبز دریایی – سبز چمنی  – سبز آبی – سبز فسفری – پرشین گرین – سبز زیتونی

روانشناسی رنگ های سرد در نقاشی ساختمان

برای داشتن دکوراسیونی زیبا در نقاط مختلف منزل و دفتر کار و مکان های اداری و تجاری در کنار استفاده از لوازم شیک و مناسب هر قسمت باید رنگ دیوار ها و سقف و حتی کف نیز مد نظر گرفته شود پس شناخت روانشناسی رنگ ها بسیار حائز اهمیت است پس اگر می خواهید دکوراتیوتان با تحولی شگفت انگیز روبرو شود قبل از هر کاری با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید .