یکی از ابزار جدید که در سال های اخیر برای زیباسازی ساختمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کناف است این ابزار جذاب باید به صورت درست و اصولی و به دست فردی متبحر اجرا شود تا نمایی زیبا و بی نقص داشت.یکی از مشکلات روبرو برای اجرای کناف موج گیری کناف است که برای افزایش کیفیت کار اهمیت بسزا دارد.

پس از اجرای کناف باید سطح کناف درزگیری و موج گیری شود و با رفع کلیه ی عیوب و ناصافی های موجود روی سطح کناف کار رنگ آمیزی آن انجام شود اما روش موج گیری کناف و نقاشی آن چگونه است و به چه شکل باید اجرا شود؟

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

آموزش موج گیری کناف

بعد از اجرای کناف فواصل بین صفحات کناف باز می ماند این فواصل و فواصل بین کناف و دیوار نیز باید به روشی صحیح پر شود اگر این قسمت ها با روشی اصولی پر نشود بعد از مدتی ترک هایی در این نقاط ایجاد می شود که زیبایی کار را تحت تأثیر قرار داده و نیاز به رنگ آمیزی مجدد خواهد داشت.

اهمیت اجرای بتونه کاری و درزگیری کناف موجب شده تا ما مقاله ای در این رابطه آماده و به شما ارائه دهیم تا نتیجه ی نهایی کار بی نقص و ممتاز باشد.

آموزش بتونه روغنی و اکریلیک

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

روش اجرای بتونه کناف

پودر بتونه کناف در دو نوع بتونه ماستیک و بتونه درزگیر در بسته های 5 و 20 کیلویی در فروشگاه های رنگ عرضه می شود که استفاده از هر دو این بتونه ها برای موج گیری کناف لازم است.

معرفی بتونه درزگیر

بتونه درزگیر نوعی از بتونه کناف است که برای پر کردن شکاف ها و ترک های کناف مورد استفاده قرار می گیرد. این بتونه چسب بیشتری داشته و به همین دلیل استقامت این بتونه بالاست.

معرفی بتونه ماستیک

بتونه ماستیک در مقایسه با بتونه درزگیر نرم تر بوده و قالب پذیری و سنباده کاری روی آن راحت تر است.از بتونه ماستیک برای مرحله دوم بتونه کاری استفاده می شود تا خط و خش بجا مانده از بتونه درزگیر با این بتونه کاملاً صاف و یکدست شود.

قیمت نقاشی راه پله ساختمان

مراحل بتونه کاری

برای استفاده از بتونه کناف باید در ابتدا بتونه را به طور صحیح تهیه کنید برای این کار مقدار مناسبی آب، بسته به میزان بتونه مورد نیاز در ظرفی ریخته و بعد پودر بتونه را کم کم روی آن بپاشید تا زمانی که پودر بتونه با آب هم سطح شود؛ دقت کنید که نباید بتونه را زیاد مخلوط کنید چون به سرعت خشک خواهد شد پس بعد از مختصری هم زدن از بتونه استفاده کنید و بتونه را کم کم از کناری برداشته و زیاد بتونه را زیررو نکنید.

استفاده از بتونه درزگیر و بتونه ماستیک در دو مرحله برای رفع عیوب و سوراخ های بیش از 3 میلی متر در کناف الزامی است.برای شروع بتونه کاری در ابتدا از بتونه درزگیر استفاده کنید و کلیه درزها و شکافهای کناف را با این بتونه پرکنید استقامت بیشتر این بتونه به کیفیت کار شما کمک کرده و از احتمال ترک خوردگی مجدد در کناف جلوگیری خواهد کرد.

در مرحله ی بعد از بتونه ماستیک استفاده کنید. چون این بتونه بافتی نرم تر و سبک تر دارد به راحتی روی سطح را پوشش داده و سطحی یکدست و صاف ایجاد خواهد کرد.

اهمیت زیرسازی در نقاشی ساختمان 1400

چه نیازی به نوار درزگیر در بتونه کاری کناف است؟

نوار درزگیر ابزاری بسیار کاربردی در بتونه کاری کناف است علت مهم بودن این نوار ترمیم و مقاوم سازی کناف است برای استفاده از این نوار آن را روی قسمت های درزها و شکاف ها چسبانده و بعد روی آن را بتونه کاری می کنند وجود این نوار کمک خواهد کرد تا در آینده سطح کناف بار دیگر ترک نخورده و شکاف ها باز نشوند.

نوار درزگیر مانند چسب نواری طراحی شده است تا کاربردی ساده تر داشته باشد برای شروع کار فقط کافیست مقدار مناسبی از چسب را برش داده و روی ترک ها و شکاف ها و بین ورقه کناف و دیوار بچسبانید سپس روی آن را با بتونه پر کنید.توجه داشته باشید که بعد از چسباندن نوار درزگیر مدت طولانی صبر نکنید چون ممکن است چسب نوار درزگیر سست شده و نوار ول کند و کار شما خراب شود.

ابزار مورد نیاز برای بتونه کاری و موج گیری کناف

  • کاردک معمولی
  • لیسه معمولی
  • تیغ کاتر
  • کاردک مخصوص کناف
  • لیسه مخصوص کناف
  • کاردک زاویه داخلی
  • کاردک زاویه خارجی

روش موج گیری کناف چگونه است؟

آموزش زیر کاری مورد نیاز برای رنگ روغنی

سنباده کاری سطح کناف

بعد از اجرای بتونه کاری انجام سنباده کاری نیز برای موج گیری و رفع ناصافی ها و یکدست کردن سطح بتونه شده با دیگر نقاط سطح کناف مهم است و موجب افزایش کیفیت رنگ آمیزی کناف خواهد شد پس با استفاده از سنباده پوسته آب، که زبری متوسطی داشته باشد (سنباده شماره 100) سنباده کاری اجرا شده و سطح کاملاً صاف و یکدست شود.

سنباده کاری در نقاشی ساختمان مهم است چون ناصاف بودن و موج دار بودن سطح می تواند بر کیفیت کار تأثیری صددرصدی بگذارد. در کار کناف نیز این مطلب مهم است و اگر به درستی اجرا نشود دیگر نمی توان توقع کاری زیبا و باکیفیت داشت پس بعد از اجرای اصولی بتونه زمان کافی دهید تا بتونه به طور کامل خشک شود سپس سنباده کاری را با سنباده مناسب اجرا و موج گیری کناف را انجام دهید.

برای آغاز سنباده کاری ابتدا سنباده را به اندازه ی قالب مخصوص سنباده کاری برش داده و به قالب وصل کنید.قالب به شما کمک خواهد کرد تا سنباده به صورت یکنواخت روی سطح کشیده شود.

پس قالب را در یک جهت حرکت دهید تا جایی که منافذ سنباده پر از گچ شود سپس با زدن ضرباتی به سنباده گچ ها را از منافذ خارج کرده و بار دیگر سنباده کاری را ادامه دهید تا جایی که ناصافی روی سطح باقی نماند و موج گیری کناف به درستی انجام شده باشد.

نقاشی سطح کناف

برای داشتن کیفیتی عالی از رنگ آمیزی کناف بهتر است در ابتدا سطح کناف را پرایمر بزنید تا چسبندگی و کیفیت رنگ آمیزی افزایش یابد.سپس با اطمینان از اینکه پرایمر به خوبی خشک شده و دیگر نیازی به زیرسازی نیست می توانید رنگ آمیزی کناف را آغاز کنید.

اگر زیرسازی و موج گیری کناف به خوبی انجام شده باشد و در سنباده کاری دقت لازم صورت گرفته باشد می توانید با اجرای یک لایه پرایمر یا رنگی که کمی غلیظ تر از رنگ های تهیه شده برای نقاشی باشد سطح کناف را آماده ی رنگ آمیزی کنید و رنگ آمیزی بی عیب و نقص داشته باشید.