یکی از رنگ های بسیار پرکاربرد در نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک است این رنگ مزایا و معایبی دارد که موجب شده نتوان از آن به طور گسترده در نقاشی ساختمان استفاده کرد اما نمی شود استفاده از آن را نیز در نقاشی ساختمان نادیده گرفت.وقتی قصد اجرای این رنگ با غلطک را دارید باید به یک نکته مهم توجه کنید و آن اینکه غلظت رنگ پلاستیک در هنگام رنگ آمیزی با غلطک باید چگونه باشد؟

اگر غلظت رنگ در هنگام رنگ آمیزی به درستی تنظیم نشود رنگ اجرایی شما هر قدر گرانقیمت و باکیفیت باشد نمی تواند نظر شما را از نظر کیفیت و زیبایی جلب کند و با مشکلات متعددی در هنگام اجرا و پس از خشک شدن رنگ به وجود می آید.ما قصد داریم در این مقاله شما را با غلظت مناسب رنگ پلاستیک آشنا کنیم پس ما را همراهی کنید.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

تنظیم غلظت رنگ پلاستیک برای اجرا با غلطک

چه عللی می تواند موجب شره رنگ شود؟

رنگ پلاستیک بر پایه آب است و با مقدار مشخصی از آب می توان این رنگ را پس از خرید به غلظت مناسب رساند تا بتوان آن را به راحتی با غلطک روی دیوار و سقف اجرا کرد بدون اینکه در قدرت پوشش دهی آن تأثیر گذارد و یا آن قدر غلیظ باشد که روی سطح شره کرده و زیبایی کار را از بین ببرد.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

برای استفاده از رنگ پلاستیک باید پس از خرید، رنگ را داخل قوطی یا سطل مناسبی ریخته و آن را با مقداری آب رقیق کرد نسبت مخلوط کردن رنگ به آب 60 به 40 است پس از اضافه کردن آب به رنگ باید آن را با وسیله ای مانند میله ی چوبی یا هر وسیله ی دیگری که فقط باید تمیز باشد مخلوط کرد تا مخلوطی یکدست ایجاد شود سپس رنگ را با توری که می تواند جوراب زنانه نازک باشد صاف می کنند تا هیچ نوع ناخالصی در رنگ باقی نماند.حالا رنگ برای اجرا آماده است.

اگر می خواهید 10 کیلوگرم رنگ را برای رنگ آمیزی آماده کنید به آن 6 لیتر آب اضافه کنید.و یا برای رقیق کردن 5 کیلو رنگ پلاستیک سه لیتر به آن آب اضافه کرده و مخلوط کنید.این فرمول به طور کلی گفته می شود.

اما توجه داشته باشید که کیفیت رنگ نیز مهم است اگر شما رنگی با کیفیت پایین تر با برند غیر معتبر خریداری کرده اید بهتر است کمی آن را غلیظ تر تهیه کنید چون احتمالاً رنگ شما پوشش دهی مناسبی ندارد و شما می توانید با غلیظ تر کردن رنگ به پوشش دهی آن کمک کنید.

چه عللی می تواند موجب شره رنگ شود؟

اگر پس از باز کردن درب قوطی رنگ متوجه کپک یا حباب ها یا هر آلودگی و ناخالصی روی رنگ شدید آن را به فروشگاه پس داده و با دقت به برند و تاریخ تولید و انقضای رنگ خرید فرمایید.

از بین بردن رد غلطک رنگ با 9 راهکار

صاف کردن رنگ برای افزایش کیفیت رنگ بسیار مهم است پس بعد از تنظیم غلظت رنگ با کمک صافی حتماٌ رنگ را صاف کرده و بعد مورد  استفاده قرار دهید.

بعد از تنظیم غلظت رنگ پلاستیک اگر در هنگام اجرای رنگ متوجه شدید که رنگ به سختی روی سطح می نشیند و یا حجم زیادی از رنگ به غلطک می چسبد بدانید که غلظت رنگ شما زیاد است و باید کمی رقیق تر شود پس به آن مقداری آب اضافه کرده و بار دیگر به خوبی مخلوط کنید.

اما اگر در هنگام اجرای رنگ متوجه شدید که رنگ، زیادی شل بوده و پوشش دهی مناسبی ندارد حتماً مقداری رنگ به آن اضافه کنید چون رنگ شما رقیق است به همین دلیل نمی تواند سطح را پوشش دهد.

چند دست رنگ برای نقاشی ساختمان بی نقص نیاز است

سخن پایانی 

غلظت رنگ پلاستیک باید به درستی تنظیم شود تا کیفیت رنگ اجرای افزایش یابد اما می توان گفت سختی کار همین است چون اجرای رنگ پلاستیک بسیار راحت بوده و هر فردی فقط با کمی دقت می تواند به راحتی رنگ را با غلطک اجرا کند و چون رنگ نیمه پلاستیک از قیمت مناسبی برخوردار است و سرعت خشک شدن نسبتاٌ سریعی نیز دارد پس می توان با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه رنگ آمیزی عالی داشت البته به شرطی که سطح نیاز به زیرسازی اساسی نداشته باشد.