در اکثر ساختمان ها درب های خروجی را از جنس فلز انتخاب و نصب می کنند درب های خروجی قسمتی از نمای ساختمان هستند که باید زیبایی نما را تکمیل کنند و چون زیاد مورد استفاده قرار می گیرند پس باید از جنسی مقاوم و با کیفیت ساخته شده و به درستی نصب شود.نصب درب فلزی و ساخت آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

برای ساخت درب های فلزی با دوام استفاده از پروفیل فلزی سنگین و استاندارد بهترین انتخاب است که باید با روشی درست به کمک ابزار مخصوص اندازه گیری ، برش و سرهم شود توجه داشته باشید که فقط انتخاب بهترین جنس کافی نیست و باید بقیه مراحل ساخت نیز به درستی اجرا شود تا درب شما از کیفیت و مقاومت کافی برخوردار باشد.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

ساخت درب فلزی با کیفیت عالی و قیمت مناسب و با انواع طرح های پیشنهادی استادکاران خبره ی ما و یا با هر طرحی که مد نظر مشتریان باشد آماده ی ارائه ی خدمات هستیم تا دربی شیک و لاکچری با ضمانت کیفیت را به شما تحویل دهیم.

رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

مراحل ساخت درب فلزی

  1. در ساخت درب فلزی در ابتدا باید کلاف ساخته شود .کلاف درب، فرمی است که باید درب درون آن جای داده و لولا  شود.جنس کلاف بر طبق سنگینی درب تعیین می شود درب های تک لنگه سبکتر و درب های دو لنگه سنگین تر هستند.اگر درب سنگین وزن باشد باید کلاف را از ناودانی های دوبل شده که به شکل قوطی هستند ،انتخاب کرد و یا در محل نصب از تیرآهن هایی به صورت ستون بر روی صفحه آهنی که در زمین یا دیوار فرو رفته اند استفاده کرد.
  2. برای ساخت لنگه درب فلزی باید لنگه درب از داخل کلاف یک سانتی متر برای بادخور و نیم سانتی متر برای پشت لولا خالی باشد .وقتی کلاف لنگه ساخته شد در این مرحله داخل لنگه طراحی می شود .
  3. در این مرحله زوارکشی انجام می شود برای این کار دو مدل وجود دارد در مدل اول زوار ثابت و در مدل دوم زوار متحرک طراحی می شود.در مدل اول زوار ثابت از بیرون به نقاط داخلی آهن به صورت نواری آهنی کشیده شده و مانند قاب های آهنی نمایان می شود.از داخل درب هم زوارکشی انجام می شود تا شیشه یا طلق در آن قرار گیرد این قسمت از زوارها با پیچ های خودکار به قوطی های لنگه درب وصل می شود.
  4. برای کاور کردن حاشیه خالی بین کلاف و کنگه درب از تسمه کشی استفاده می شود تا نمای داخلی درب هم مانند نمای خارجی آن زیبا به نظر برسد.
  5. طراحی قسمت بیرونی درب فلزی با توجه به سلایق استادکار یا صاحب خانه طراحی می شود که در زیبایی هر چه بیشتر درب تأثیر گذار است.
  6. نصب لولای درب آهنی در این مرحله ، کاری مهم است چون باید لولای درب سنگینی درب را به خوبی تحمل کرده و در ایمنی درب نیز حائز اهمیت است .لولا ها به دو نوع دو پارچه و سه پارچه تقسیم می شوند که برای درب های سنگین از لولاهای سه پارچه استفاده می شود .

رنگ آمیزی درب و پنجره آهنی

انواع جوشکاری و کاربرد آن در صنعت ساختمان

محاسبه هزینه ساخت درب

برای محاسبه هزینه ساخت یک درب آهنی باید به موارد زیر توجه شود:

  • متریال اولیه : برای ساخت یک درب آهنی اولین نکته قیمت آهن خام است که باید با قیمت روز آهن محاسبه شود.
  • اندازه درب : در ساخت درب فلزی ، مقدار آهن مورد نیاز می تواند قیمت را افزایش دهد .
  • کیفیت : در هر کاری کیفیت در محاسبه هزینه مؤثر است و هر قدر کار با کیفیتی اجرا شود قیمت افزایش می یابد بخصوص در ساخت درب که کیفیت در عمر و دوام درب اهمیت دارد.
  • تزئینات درب : درب ها در سبک های مختلفی طراحی و ساخته می شوند و هر قدر این طراحی پیچیده تر باشد و در ساخت آن، به آهن بیشتری نیاز باشد بر هزینه ساخت درب تأثیر می گذارد.
  • نصب درب : آماده سازی و نصب درب خود هزینه ای جداگانه دارد.
  • هزینه حمل : اگر درب در محل ساخته شود هزینه حمل وجود نخواهد داشت اما اگر درب در کارگاه ساخته شود بسته به مسافت و وزن درب کرایه حمل به هزینه ساخت درب اضافه می شود.
  • اجرت ساخت درب فلزی : اجرت ساخت درب با توجه به ظرافت ، کیفیت ، نیروی کار و زمان ساخت درب محاسبه می شود.

درب فلزی

سخن پایانی 

ساخت درب فلزی با ضمانت کیفیت با استادکاران خبره و ابزار تخصصی در محل در کمترین زمان ممکن و با قیمت های منصفانه برای مشتریان تا با کمترین هزینه ممکن دربی شیک و بادوام داشته باشند.