اجرای نقاشی ساختمان با شابلون در طرح ها و سایزهای مختلف با کیفیت بالا و استفاده از بهترین متریال توسط مجریان مجرب گروه نقاشی لوکس

طرح های کاغذ دیواری همیشه در بین مردم به دلیل تنوع در طرح و رنگ محبوبیت زیادی داشته اما امروزه با پیشرفت علم در ابزار آلات نقاشی ساختمان به راحتی میتوان نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری را با هر طرحی که مایل هستید به دلیل تنوع بسیار زیاد شابلون ها اجرا کنید . 

کاغذ دیواری یا اجرای طرح با شابلون ؟‌

اجرای طرح های کاغذ دیواری با شابلون باعث شده تا دیگر شما لازم به پرداخت هزینه های گزاف کاغذ دیواری نباشید علاوه بر صرفه جویی در هزینه کاغذ دیواری ها برای اینکه از طول عمر بیشتری برخوردار شوند نباید به فاصله میان کاغذ و دیوار که با چسب پر شده است آب و هوا نفوذ کند که در این صورت طی زمان محیط خوبی برای رشد حشرات به وجود می آید.

 

لینک های مفید: نقاشی ساختمان

 

جهت انتخاب و خرید انواع شابلون نقاشی ساختمان کلیک کنید .

کار با شابلون یا همان استنسیل کاری بسیار ظریف است و باید با دقت انجام شود تا طرحی مرتب و هماهنگ داشته باشید اگر نظم طرح ها رعایت نشود زیبایی کارتان از بین می رود .

نقاشی ساختمان با طرح های کاغذ دیواری در میان افرادی که به طرح های کاغذ دیواری علاقمندند بسیار جذاب است انجام طرح های سه بعدی با شابلون های آماده و دست ساز با طرح های بسیار زیبا ، استفاده از شابلون ها نیاز به تمرین و تجربه دارد کسانی که تجربه ی کافی دارند خود می توانند طرح های جدید را طراحی و شابلون های دستی را درست کنند .

 

طرح های شابلون باید با رنگ های مناسب اجرا شود تا تصویر سه بعدی حاصل طرحی زیبا باشد اگر رنگ های انتخابی با هم و با تصویر مورد نظر همخوانی نداشته باشند تصویر سه بعدی ایجاد شده طرحی ناهماهنگ و کودکانه خواهد بود .

نقاشی ساختمان با شابلون

برای نقاشی ساختمان با شابلون به چه لوازمی نیاز دارید ؟

  1. رنگ اکریلیک بر پایه آب با رنگ سفید و هر زنگ دیگری که قصد دارید طرحتان را به آن رنگ در آورید
  2. علطک استاندارد برای نقاشی ساختمان
  3. غلطک کوچک استاندارد برای نقاشی ساختمان
  4. نوار اندازه گیری فلزی
  5. مداد نرم
  6. شابلون که می تواند از جنس مقوا و یا کاغذ و … باشد .

نقاشی ساختمان در تهرانپارس

مراحل نقاشی ساختمان با شابلون    

در مرحله اول رنگ را به میزان لازم رقیق کرده و در مرحله بعد با اندازه گیری مشخص کنید چند طرح نیاز دارید و در چه فواصلی قصد اجرای طرح را دارید سپس روی یک کاغذ یا مقوا طرح مورد نظر را در آورید.

پس از طرح زدن روی کاغذ طرح را روی دیوار با نوار چسب ثابت کنید باید طرح ها با دقت فراوان و اندازه گیری دقیق نصب شود سپس رنگی را که رقیق و آماده کرده اید با کمک قلموی مخصوص یا غلطک رنگ آمیزی کنید بهتر است رنگ آمیزی را از بیرون طرح شروع کرده و کم کم به مرکز بروید پس از رنگ آمیزی شابلون را با دقت از دیوار جدا کیند .

به همین ترتیب شابلون را با مفاصل مشخص چسبانده و رنگ آمیزی کنید برای دقت بیشتر در کار می توانید با مدادی نرم روی دیوار علامت بگذارید .

نقاشی ساختمان سه بعدی

چند نکته در کار کردن با شابلون در نقاشی ساختمان

  • استفاده از کاغذ یا مقوا یا عکس های رادیوگرافی و … برای ساخت شابلون کاری خلاقانه است
  • رنگ را با لایه ای بسیار نازک روی شابلون بزیند اگر لازم بود دو بار رنگ آمیزی کنید تا رنگ به زیر شابلون نرود استفاده از رنگ ضخیم در شابلون ظرافت کار را از بین می برد
  • رنگ آمیزی روی شابلون را از طرح های بیرونی شروع کنید و کم کم به مراکز بروید تا کاری زیبا داشته باشید
  • از ابزار مخصوص استفاده کنید مانند قلمو ، شابلون ، غلطک کوچک و اسپری رنگ به همراه یک اسفنج برای تمیز کردن رنگ اضافی
  • شابلونی که می سازید باید محکم باشد و درست روی دیوار ثابت و چسبانده شود تا رنگ به زیر شابلون نرود
  • با سرعت رنگ آمیزی روی شابلون را انجام دهید چون سرعت کم نیز موجب رفتن رنگ به زیر شابلون می شود
  • برای استفاده از شابلون اگر شابلونتان قابل شست وشو بود،حتماً پس از هر بار مصرف آن را شست وشو دهید و اگر کاغذی یا مقوا بود آن را پاک کرده و اجازه دهید خشک شود .