در نقاشی ساختمان انواع ابزار مانند قلم یا غلطک – تیغ و کارتک – سمباده و در برخی موارد پمپ و پیستوله و حتی ماله های خاص مربوط به برخی از رنگ آمیزی ها و برخی ابزار نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

می توان گفت از ابزار بسیار مهم در نقاشی ساختمان استفاده از قلم و غلطک است چون رنگ نهایی با این ابزار تکمیل می شود پس اینکه بدانیم استفاده از کدام یک از این ایزار بهتر است و کیفیت کارمان را بالا می برد بسیار اهمیت دارد .

نقاشی ساختمان با قلم و غلطک مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

مزایا و معایب استفاده از قلمو در رنگ آمیزی دیوار

قلم از اولین لوازمی بود که در نقاشی ساختمان تولید و مورد استفاده گرفت و در سایز های کوچک و بزرگ طراحی شده بود جنس قلمو های با توجه به رنگی که قرار است اجرا شود متفاوت است

مانند قلمو مخصوص رنگ روغنی و رنگ پلاستیک استفاده از این وسیله می تواند مزایا و معایبی داشته باشد از جمله اینکه اگر از قلمو در رنگ آمیزی استفاده شود رنگ نهایی بسیار صاف و یکدست خواهد بود و از معایب رنگ آمیزی با قلمو می توان به طولانی شدن چند برابری زمان اجرای کار و همچنین ایجاد لایه ی نازک تر از رنگ اشاره کرد که نسبت به رنگ آمیزی با غلطک عمر نقاشی ساختمان را پایین می آورد

و همچنین قیمت رنگ آمیزی با قلمو بیشتر از غلطک است چون نیاز به مدت زمان بیشتری برای اجرای کار دارد.

نقاشی ساختمان با قلم یا غلطک

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان با پمپ

 

نقاشی ساختمان با قلم یا غلطک

مزایا و معایب استفاده از غلطک در رنگ آمیزی دیوار

غلطک از ابزار نسبتاً جدید در نقاشی ساختمان است و امروزه در بالا ترین سطح مصرف قرار دارد

این این امر را می توان در چند مورد خلاصه کرد اول اینکه سرعت اجرایی غلطک بسیار بالاست و اگر از دسته غلطک هم استفاده شود استادکار می تواند در زمان بسیار کوتاه تمام سطح دیوار از بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه و همچنین سقف ها را به سرعت و در زمان بسیار کوتاه رنگ آمیزی کرد و کار نهایی چون غلطک رنگ ضخیم تری به دیوار می نشاند می تواند بسیار مقاوم باشد بخصوص در مورد رنگ های روغنی که قابلیت شستشوی آنها را بسیار بالا می برد و همچنین رنگ های اکریلیک که با این روش مقاومت بیشتری در برابر رطوبت پیدا می کنند

ولی می توان از معایب کار با غلطک به این موارد اشاره کرد اول اینکه رنگ آمیزی با غلطک زیاد صاف نیست و حالت دون دون در رنگ نهایی دیده می شود که البته شاید اکثر مشتریان این طرح را می پسندند و نکته ی دوم در رابطه با دقت بیشتر در کناره هاو گوشه های دیوار است که باید با قلمو این خطوط رنگ آمیزی شود و نمی توان با غلطک گوشه های دیوار را به خوبی رنگ آمیزی کرد .

غلطک

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

غلطک

با توجه به نکات گفته شده در بالا باز هم انتخاب با مشتریان بوده و ما نقاشی ساختمان مشتریان را با هر وسیله ای که بخواهند اجرا می نماییم .

انواع غلطک های ساختمانی

برای اجرای رنگ آمیزی ساختمان با غلطک ها باید الیاف مناسب برای همان رنگ انتخاب شود تا قدرت جذب لازم را داشته باشد. انواع غلطک ها را در ادامه معرفی می کنیم .

انواع رولر غلطک

  • رولر مخصوص رنگ روغنی
  • رولر مخصوص رنگ اکریلیک
  • رولر مخصوص رنگ پلاستیک
  • رولر طرح دار مخصوص طرح های پتینه کاری و طرح کاغذ دیواری

 

تفاوت غلطک ها در نقاشی ساختمان

انواع غلطک ها در اندازه و سایز کوچک تا سایز بزرگ برای رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان طراحی و تولید شده اند.در رنگ آمیزی با غلطک باید به جنس غلطک  و سایز مورد نیاز توجه کرد تا رنگ آمیزی بی نقص و زیبا داشت.

غلطک از نظر قطر

  • غلطک رنگ روغنی با قطر کمتر
  • غلطک رنگ پلاستیک با قطر بیشتر
  • غلطک رنگ اکریلیک با قطری مابین روغنی و پلاستیک
  • غلطک های طرح دار با طرح های برجسته