رنگ های ساختمانی از بهترین پوشش ها برای زیباسازی و محافظت از نما هستند و چون استفاده از رنگ ها در ایمنی نما در زمان زلزله نیز گذینه ی بهتری هستند و مانند نماهای سنگی و شیشه ای احتمال ریزش و آسیب رساندن به افراد را ندارند به همین دلیل همیشه برای زیباسازی و نقاشی نمای مدرسه از رنگ های ساختمانی استفاده می شود.

رنگ آمیزی نمای ساختمان مدرسه بسیار مهم است چون می تواند تشویق کننده ی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه و ایجاد احساس شادی و انرژی بخشی به آنها شود پس باید رنگی برای رنگ آمیزی نما انتخاب شود که همه ی این شرایط را داشته باشد.برای رسیدن به پاسخ این سؤال در ادامه با ما باشید.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

نکات مهم در نقاشی نمای مدرسه

  1. برای نقاشی نمای ساختمان نیاز به رنگی بسیار مقاوم است چون امکان رنگ آمیزی زود به زود نمای مدرسه نیست.
  2. رنگ استفاده شده در نمای مدرسه نباید موجب آسیب به سلامت دانش آموزان شود چون برخی از رنگ ها بخارات سمی از خود ساطع می کنند.
  3. تناژ رنگ استفاده شده در نمای مدرسه باید از نظر روانشناسی با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار بوده و موجب القاء حس شادابی و نشاط در آنها شود.
  4. بهترین زمان برای رنگ آمیزی مدرسه فصل تابستان است چون محیط مدرسه خلوت بوده و مشکلی برای دانش آموزان و کادر مدرسه پیش نیامده و استادکاران نقاش ساختمان نیز به راحتی کار خود را انجام می دهند.

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

نقاشی نمای مدرسه

بهترین تناژ رنگی برای نقاشی نمای مدرسه

از نظر عمل روانشناسی، رنگ ها می توانند تأثیرات مثبت و یا منفی روی روحیات افراد بگذارند و خود روانشناسی پیچیده ای دارند.در رنگ آمیزی مدارس اهمیت به روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است چون کودکان و نوجوانان ما روحیات حساسی دارند و باید در بهترین محیط آموزش داده شوند تا در آموزش و تحصیل موفق باشند.

در پاسخ به این سؤال که چه تناژ رنگی برای رنگ آمیزی مدارس بهتر است باید بگوییم که چون مقاله ما در رابطه با رنگ آمیزی نمای ساختمان مدارس است در رابطه با رنگ آمیزی کلاس ها و راهروها و حتی حیاط صحبت نمی کنیم در صورتی که رنگ آمیزی این سطوح بسیار مهم است بخصوص کلاس ها که مدت بسیار طولانی تری را باید دانش آموزان در این محیط سپری کنند.

برای رنگ آمیزی نمای ساختمان مدارس استفاده از رنگ های شاد و پرانرژی مانند رنگ های نارنجی ، زرد و قرمز که از رنگ های گرم و پرانرژی هستند؛ می تواند حسی بسیار جذاب به محیط مدرسه بدهد اما توجه داشته باشید که رنگ های سفید و کرم نیز می توانند از رنگ های مورد پسند و آرامش بخش برای نمای ساختمان مدرسه باشند.

قیمت نقاشی راه پله ساختمان

انواع رنگهای مناسب برای نمای ساختمان

نقاشی نمای مدرسه

  1. رنگ اکریلیک : از محبوب ترین رنگ های نمای ساختمان رنگ اکریلیک است که مقاومت و دوام طولانی مدتی داشته و درخشنده و انعطاف پذیر هستند.
  2. رنگ نانو : این رنگ عایقی قوی بوده و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی ، رطوبت و نور خورشید داشته و همچنین با خاصیت آب گریز بودن و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و ضد لک بودن می تواند تا مدتهای طولانی زیبایی و کیفیت خود را حفظ کند.
  3. رزین اکریلیک : این دسته از رنگ های نما بر دو پایه آب و روغنی تولید شده اند.که انواع رزین اکریلیک با حلال آب، بدون بو ، ضد قارچ ، مقاوم در برابر نور خورشید با مقاومت بالا هستند و انتخابی مناسب برای رنگ آمیزی نمای ساختمان سنتی می باشند.
  4. رنگ کنیتکس : رنگ کنیتکس بر دو پایه آب و روغنی تولید شده اند که رنگ کنیتکس بر پایه روغنی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان مناسب هستند. این رنگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و عمر و دوام طولانی مدتی دارد.
  5. رنگ دریایی : در تولید رنگ دریایی از رزین های طبیعی استفاده شده است .این رنگ عایقی بسیار قوی در برابر رطوبت و بارندگی است به همین دلیل از این رنگ به عنوان ایزوگام و در مناطق پرباران برای رنگ آمیزی نمای ساختمان استفاده می شود.
  6. لاک واترپروف بی رنگ : این رنگ بر اساس رزین های پلی یورتان تولید شده و مقاومت بالایی در برابر نور خورشید ، رطوبت ، بارندگی و آلودگی های دارد.این لاک بی رنگ بوده و برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان مناسب بوده و قابلیت اجرای راحت آن کمک می کند تا حتی افراد مبتدی نیز بتوانند از این رنگ استفاده کنند.
  7. رنگ اپوکسی : اپوکسی از رنگ های مقاوم با قدرت چسبندگی بسیار قوی در برابر رطوبت ، شرایط جوی ، اشعه های رادیو اکتیو ، گردوغبار و مواد شیمیایی است که از تغییر رنگ و آلودگی نما جلوگیری می کند و قابلیت شستشوی بالایی دارد.
  8. رنگ روغنی : رنگ روغنی براق از رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و شستشو است و برای رنگ آمیزی سطوح فلزی و نرده ها ،درب و پنجره و … استفاده می شود از این رنگ می توان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان نیز استفاده کرد .البته ما این رنگ را برای نمای ساختمان پیشنهاد نمی کنیم چون عمر و دوام این رنگ نسبت به دیگر رنگ های مخصوص نما کمتر است.

رنگ مناسب نمای مدرسه

همان طور که در بالا گفته شد رنگ مخصوص نمای مدرسه باید ویژگی های خاصی داشته باشند یکی از رنگ های مناسب برای نقاشی نمای ساختمان مدرسه می تواند رنگ کنیتکس باشد این رنگ جزء رنگ های بی نظیر برای نمای مدرسه محسوب می شود و کاربرد زیادی دارد.

رنگ کنیتکس از پنبه نسوز ، پرلیت و رزین تهیه شده است و بافتی برجسته روی سطح ایجاد می کند.این رنگ در انواع مختلفی تولید شده رنگ کنیتکس روغنی ، اکریلیک و پلاستیک ،سه دسته از رنگ های کنیتکس هستند.اما از میان این رنگ ها کدام یک برای رنگ آمیزی نمای مدرسه مناسب است؟

رنگ کنیتکس آکریلیک با حلال آب یکی از بهترین انتخاب ها برای نقاشی نمای مدرسه است که مزیت های قابل توجهی برای این کار دارد همچنین رنگ های کنیتکس آکریلیک از نظر قیمت نیز در میان رنگ های گرانقیمت و باکیفیت نما قیمت مناسب تری دارند.

نقاشی نمای مدرسه

جمع بندی نهایی

رنگ آمیزی ساختمان مدارس بسیار مهم است چون کودکان و نوجوانان ما قرار است در این محیط ها پرورش یافته و جامعه ی ما را بسازند پس در رنگ آمیزی مدارس باید به تمام نکات توجه شده و رنگ های مناسب از نظر روانشناسی و کیفیت رنگ، انتخاب شود تا نقاشی نمای مدرسه و یا حیاط و نقاط داخلی ساختمان مدارس از هر نظر بی نقص اجرا شوند.