نقاشی لوکس

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیگ از جدیدترین رنگ هایی است که وارد بازار رنگ های ساختمانی شده است .این رنگ در گذشته در صنعت رنگ آمیزی اتومبیل ها به کار می رفته اما امروزه از این رنگ در نقاشی ساختمان نیز استفاده می شود.نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک با مزایایی که دارد گسترش یافته اما این رنگ نیز معایبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

رنگ اکرلیک رنگی صنعتی و شیمیایی است که به علت بادوام و درخشندگی و براق بودن آن ، در زمان های قدیم در صنعت رنگ آمیزی اتومبیل به کار می رفت ، اما اکنون موارد استفاده از آن زیاد شده و در نقاشی ساختمان نیز به کار برده می شود .این رنگ کاربردی در خط کشی خیابان و جاده ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان با پمپ

 

مشخصات رنگ اکریلیک

  • رنگ اکریلیک بدون بو بوده و در هنگام رنگ آمیزی و بعد از خشک شدن بوی نامطبوه و سمی ندارند
  • حلال این رنگ آب است که هم از صرفه هزینه بیشتر برای خرید بنزین و تینر، جلوگیری می کند و هم بوی نامطبوع این مواد وجود ندارد
  • رنگ های اکریلیک تولید گاز سمی نکرده و با حلال آب ،جزء رنگ های دوستدار محیط زیست محسوب می شوند به همین علت امروزه در کشور های پیشرفته استفاده از این رنگ رواج زیادی دارد.
  • رنگ اکریلیک با اینکه با آب حل می شود اما خاصیت ضد آب داشته و قابلیت شستشو دارد
  • قابل استفاده در مناطق داخل و خارجی ساختمان ،نما و …
  • سرعت خشک شدن رنگ های اکریلیک بسیار سریع است که سرعت اجرایی آن را افزایش داده است
  • رنگ اکریلیک مقاومت بالایی در برابر اشعه های مضر نور خورشید دارند
  • خاصیت ضد باکتریال از دیگر مزایای این رنگ است.
  • این رنگ ضد آلرژی بوده و ایجاد حساسیت نمی کند.
  • قابل اجرا در سطوح گچی ،سیمانی و آجری

از معایب عمده در رنگ های اکریلیک می تواند به قیمت گزاف رنگ های اکریلیک اشاره کرد ،رنگ های اکریلیک ارزان قیمت تر وجود دارد اما کیفیت لازم را نداشته و قابلیت شستشو ی آن بسیار محدود است.در صورتی که با قیمتی حتی کمتر  از این رنگ ها می توان بهترین برند رنگ های روغنی با با عالی ترین کیفیت خریداری و استفاده کرد.

اجرای رنگ اکریلیک بر روی دیوار رنگ شده

استفاده از رنگ اکریلیک مانند رنگ روغنی بر روی دیوار های رنگ شده بسیار ساده است و وقت کافیست در مرحله اول دیوار بتونه کشی شود که این بتونه باید شل باشد تا ترک های ریز را بپوشاند در مرحله بعد نیاز به سنباده کاری است این بخش از کار نیز اهمیت دارد چون تمامی  ناصافی ها و موج ها و جای بتونه صاف شده و کیفیت کار افزایش می یابد.در مرحله سوم نوبت به آستر کشی می رسد پس از آستر کشی بار دیگر نوبت به لک گیری و سنباده کشی می رسد پس از تکمیل این مراحل رنگ اصلی در دو تا سه مرحله روی سطح اعمال می شود.

رنگ اکریلیک روی دیوار گچی

در رنگ آمیزی روی دیوار گچی مراحل کار کمی طولانی تر شده و در اولین قدم باید حدود یک ماه از گچ کاری بگذرد تا گچ به طور کامل خشک شده باشد.پس از اطمینان از خشک شدن گچ ،باید در این مرحله دیوار سنباده کاری مفصلی شده و با استفاده از کاردک و سنباده کاری تمامی ناصافی های سطح از بین برد البته قابل ذکر است اگر استادکار گچکار کار خود را به خوبی انجام نداده و موجهای سطح زیاد باشد دیگر نمی تواند با روش کاردک و سنباده خرابکاری گچکار را درست کرد.

سطح گچی باید از هر گونه شوره ،لک ، چربی و گردوغبار پاک شود تا بتوان ادامه کار را به درستی انجام داد.برای از بین بردن لک های سطح گچی می توان از مواد تمیز کننده مانند وایتکس استفاده کرد.در انجام این مرحله استفاده از دستکش و ماسک ضروری است.در مرحله بعد باید از روغن ها ویا محصولاتی از این دست استفاده کرد تا روی سطح گچی را پوشانده و به کیفیت رنگ کمک کند.در ادامه مراحل مانند دیوار گچی نیاز به لکه گیری و سنباده کاری و آستر کشی است که هر یک در چند مرحله اجرا می شوند و در آخر بسته به شرایط کار ممکن است دو تا سه دست رنگ مورد نیاز باشد.

در رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک باید رنگ را با مقدار مشخصی آب رقیق کرد که البته میزان رقیق شدن رنگ بسته به وسیله ای است که قصد دارید رنگ را با آن اجرا کنید در استفاده از پیستوله رنگ باید رقیق تر و در استفاده از غلطک بهتر است رنگ غلیظ تر اجرا شود البته با قلمو نیز رنگ اکریلیک را اجرا می کنند اما به علت زمانبر بودن،دیگر این روش چندان مورد پسند نیست .

 

لینک های مفید:
شرکت نقاشی ساختمان

 

در رنگ آمیزی بتن و سطح سیمانی نیز باید زمان حداقل یک ماه به خشک شدن کامل سطح فرصت داد و در ادامه کار باید سطح تا حد امکان صاف شده و لک های روغن و … روی سطح پاک شود و پس از شستشوی سطح و خشک شدن کامل سطح بقیه مراحل با پر کردن ترک ها و فرورفتگی های سطح ادامه یابد.رنگ اصلی بر روی سطوح بتونی و سیمانی نیز می تواند با پیستوله یا غلطک و حتی قلمو اجرا شود که در مساحت زیاد پمپ یا غلطک بیشتر مورد تأیید است.

نکات مورد توجه در رنگ آمیزی با اکریلیک

  • استفاده از رنگ اکریلیک در سطوح خیس کیفیت رنگ را کاملاً از بین می برد.
  • نگهداری از رنگ های اکریلیک در محیط های سرد که امکان یخ زدگی رنگ وجود دارد خاصیت رنگ را از بین می برد و رنگ را کاملاً بلا استفاده می کند.
  • انتخاب رنگ های اکریلیک باید با دقت انجام شود و بهتر است از رنگ های اکریلیک خارجی و برند های ایرانی بسیار معتبر استفاده شود ،مطمئن باشید اگر کسی به شما می گوید رنگ های اکریلیک در هر برندی قابلیت شستشو دارند حرفی کاملاً غیر واقع گفته است و این رنگ ها بعد از چند بار تمیز کردن کیفیت خود را از دست داده و رنگ با دستمال نمناک کشیدن، از دیوار پاک می شود.

طراحی اختصاصی
تماس
call