نقاشی ساختمان از بهترین و پرطرفدار ترین دیوار پوش هایی است که در تمامی دنیا مورد استفاده و توجه قرار گرفته اند.رنگ سفید در نقاشی ساختمان چه اهمیت و نقشی دارد؟با وجودی که کاغذ دیواری ها بسیار زیبا و جذاب هستند و حتی تولید کنندگان رنگ های ساختمانی برای پیروزی در رقابت با کاغذ دیواری ها انواع رنگ های بافت دار و سلولزی را با طرح های جذاب تولید و وارد بازار کردند اما جای سؤال است که چرا همچنان رنگ های معمولی و ساده از بالاترین سطح اجرایی برخوردارند .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

بله این واقعیت است که با وجودی که انواع طرح های شگفت انگیز کاغذ دیواری و حتی نقاشی ساختمان وارد بازار شده اند اما همچنان بیشترین کارهای اجرایی از نوع رنگ های ساده است چندین علت در انتخاب مشتریان نهفته است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

فواید رنگ های معمولی در مقایسه با رنگ های بافت دار

  • رنگ های معمولی اگر آسیب ببینند قابلیت ترمیم شدن دارند در حالی که رنگ های بافت دار و سلولزی اگر آسیب ببینند به سختی ترمیم شده و یا اصلاٌ قابلیت ترمیم ندارند.
  • در صورت تعویض رنگ اگر رنگ سطح از نوع رنگ های معمولی باشد می توان به راحتی سطح را رنگ آمیزی کرد در صورتی که اگر قصد تعویض رنگ های بافت دار و سلولزی را داشته باشید باید وقت و هزینه ی زیادی صرف پاکسازی سطح و رنگ آمیزی و زیرسازی مجدد، شود.
  • رنگ های بافت دار با اینکه ضد گردوغبار بوده و آلودگی ها نمی توانند به راحتی جذب آنها شوند اما در صورت آلوده شدن نمی توان سطح را تمیز کرد و کار مشکل می شود در حالی که رنگ های معمولی روغنی یا اکریلیک قابلیت تمیز شدن دارند .

استفاده از رنگ سفید در نقاشی ساختمان

رنگ های معمولی طرفداران بیشتری نسبت به رنگ های بافت دار دارند و از میان رنگ های معمولی تن رنگ سفید نسبت به رنگ های تیره و جیغ و حتی رنگ های ملایم بسیار پرطرفدار هستند.علت چیست که رنگ های سفید از بالاترین میزان مصرف در نقاشی ساختمان برخوردارند ؟

رنگ سفید از دسته  ی رنگ های خنثی بوده و محیط را بزرگتر و عمیق تر جلوه می دهد و برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است تا جلوه ی بزرگتری به محیط داده و محیط آرامش بخش تری ایجاد کند.اگر آپارتمان کوچکی دارید بهتر است بیشترین رنگی که استفاده می کنید رنگ سفید باشد تا محیط تنگ و خفه نشده بلکه محیطی روشن و بزرگ به نظر برسد.

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

استفاده از رنگ سفید در محیط های کم نور هم بسیار مناسب است چون رنگ سفید به خوبی نور را انعکاس داده و نور محیط را چند برابر کرده و جلوه ی دکوراسیون و زیبایی محیط را بسیار افزایش می دهد.در اتاق ها و آپارتمان های کوچک استفاده از این رنگ برای عمق دهی و همچنین روشنایی محیط ،پیشنهاد می شود.

از فواید دیگر رنگ های سفید این است که این رنگ قابلیت ست شدن با انواع رنگ ها را دارد و اگر رنگ دیوار ها سفید باشد شما می توانید هر رنگی که مایلید برای لوازم و مبلمان انتخاب کنید و خیالتان آسوده باشد که هر رنگ انتخاب کنید در کنار رنگ سفید نه تنها از زیبایی محیط نمی کاهد بلکه موجب افزایش جلوه و شیک شدن دکوراسیون خواهد شد.

رنگ سفید به علت حس آرامش بخشی که دارد برای افراد درون گرا و برون گرا با هر نوع روحیه ای، قابل تحمل بوده و اشخاص حساس را که زود دچار تکرار زدگی می شوند از این حس خلاص کرده و این افراد می توانند تا مدت طولانی از محیطی با رنگ سفید راضی باشند . احساس شادی کنند.

رنگ سفید به علت جذابیت بی نظیرش در انواع رنگ های بافت دار هم وجود دارد و حتی در کاغذ دیواری ها هم نمونه هایی از کاغذ دیواری ها وجود دارند که با طرح های محو و ریز و یا بدون طرح بسیار پرطرفدار هستند.

رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که می توان از آن در رنگ آمیزی سقف و دیوار های تمام سطوح داخلی و حتی خارجی ساختمان و نمای ساختمان استفاده کرد.رنگ سفید که نشانه ی پاکی و سادگی است می تواند محیطی بسیار شیک و فوق العاده ایجاد کند شاید به همین علت است که در اکثر ویلا ها و نمای برج های شیک از این رنگ استفاده می شود.

در استفاده از رنگ های گرم و سرد اگر کمی دقت به خرج داده و رنگ ها را از نظر روانشناسی مورد مطالعه قرار دهید می توانید با ترکیب این رنگ ها در کنار رنگ سفید دکوراسیونی خلاقانه و منحصر به فرد ایجاد کنید البته پیشنهاد ما به شما این است که برای ملایم تر شدن و ایجاد نظم بیشتر در دکوراتیو رنگ سفید را در اولویت کار خود قرار دهید.