با پیشرفت ابزار آلات در حوزه رنگ آمیزی به تازگی برخی افراد اجرای شست و شو نما و رنگ آمیزی نمای ساختمان خود را علاقه دارند بجای داربست با طناب اجرا کنند. ولی در جواب باید گفت آیا اجرای رنگ نمای ساختمان با طناب در کیفیت اجرا هم تاثیر دارد یا خیر؟‌ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تاثیر اجرای رنگ نما با طناب بجای داربست

مجریان رنگ آمیزی نما با طناب

برای پاسخ به این سوال ابتدا مجریان رنگ آمیزی را در نظر میگیریم. مجریانی که تخصص بالایی دارند و به دلیل سابقه بالا در اجرای رنگ نما میتوانند کار را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کنند معمولا سن بالایی دارند که سن این اشخاص معمولا بین ۴۰ تا ۳۰ سال است پس همچین مجریانی حاضر به آویزان شدن از نمای ساختمان با داربست نیستند معمولا اشخاصی که حاضر به انجام این کار هستند مجریان کم سن و سال و کم تجربه هستند که جرعت آویزان شدن در ارتفاع را با طناب دارند.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1402

نقاشی نما با طناب

تسلط مجری بر کار با طناب

وقتی مجری بر روی داربست است به دلیل کم استرس بودن شرایط و تسلط بالا بر روی کار به راحتی میتواند زیر سازی را کار را انجام دهد. برای مثال اجرای بتونه کاسماتیک و چسب بتون و… و مورد دیگری که میتوان به آن اشاره کرد وقتی مجری بر روی داربست است به راحتی میتواند تمام ابزار خود را همراه داشته باشد و بر روی فضا ها روی داربست بگذارد اما ولی وقتی با طناب کار را اجرا میکنند نمیتوانند تمام ابزار را همراه داشته باشند و به دلیل استرس بالا و عدم تسلط به کار نمیتوانند زیر سازی را به خوبی انجام دهند و به همین دلیل دوام کار کم میشود.

هزینه اجرای رنگ با طناب

اشخاص معمولا فکر میکنند اگر از طناب استفاده شود به دلیل عدم استفاده از داربست در هزینه و زمان صرفه جویی میکنند اما باید گفت معمولا اشخاصی که حاضر هستند از ارتفاع با طناب آویزان شوند حتی با سابقه کمتر ولی حقوقشان از مجریان با تجربه که روی داربست کار میکنند به دلیل ریسک بالای کار بیشتر است و پیمانکار هم به دلیل هزینه های بیمه و دستمزد بالای کارگران خود باید قیمت بیشتری نسبت به اجرای کار با داربست بدهد.

زمان اجرا رنگ با طناب

مورد آخری که در این مقاله بررسی میکنیم زمان است. معمولا اشخاص فکر میکنند به دلیل حذف داربست در زمان صرفه جویی میکنند اما باید در نظر گرفت که به دلیل شرایط خاص مجری و عدم در دسترس بودن تمام ابزار مورد نیاز در حین اجرا و تسلط پایین به کار زمان اجرا طولانی تر میشود.

نتیجه گیری

در کل با توجه به توضیحات ارائه شده در اجرای رنگ آمیزی با داربست کیفیت و زمان و هزینه بسیار بهتر از اجرا با طناب است.

نقاشی نما با داربست

معرفی انواع رنگ های مخصوص نقاشی نما

  • رنگ اکریلیک
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ اپوکسی
  • رنگ نانو

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

رنگ نمای اکریلیک

از پرمصرف ترین رنگ ها در رنگ آمیزی نمای ساختمان، رنگ اکریلیک است که با مقاومت و دوام بالا ،درخشندگی و انعطاف پذیری انتخابی بی نقص برای نمای ساختمان است.

رنگ کنیتکس نما

رنگ کنیتکس بر پایه آب و روغن تولید شده است که رنگ کنیتکس روغنی برای استفاده در نما و سطوج خارجی ساختمان مناسب بوده و عمر بالا و مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته و بافت خاص این رنگ ،آن را مورد توجه قرار داده است.

نقاشی نمای مدرسه

رنگ اپوکسی نما

این رنگ باکیفیت از رنگ های صنعتی است که به تازگی وارد بازار نقاشی ساختمان شده و مقاومت بالایی برای کف پوش ها نیز دارد.از این رنگ برای اجرا در نما نیز استفاده می شود.

رنگ نانو در نما

رنگ های تکنولوژی نانو با خواص عایق بودن و کیفیت بالا و مقاوم بودن در برابر رطوبت و عوامل جوی از رنگ های مورد پسند و کاربردی در رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ساختمان هستند.

رنگ نما رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگ نما ساختمان دارد .در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد.در برابر عوامل خارجی مقاوم است .بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر طولانی است.