رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

در گذشته نقاشی ساختمان به کمک قلمو انجام می شد اما امروزه غلطک جایگاهی ویژه بجای قلمو ها یافته است. قلمو ها در سایز کوچک و متوسط و بزرگ و مخصوص رنگ روغنی یا مخصوص رنگ پلاستیک تولید می شد با اینکه کار اجرایی با این ابزار کاری شیک و تمیز بود اما چند عیب اساسی داشت :

  • مصرف رنگ را بالا می برد
  • زمان بسیار طولانی برای اجرای رنگ لازم بود

با گذشت زمان غلطک تولید و وارد بازار شد و خیلی زود جای قلمو را در نقاشی ساختمان گرفت غلطک وسیله ای بسیار کارا در نقاشی ساختمان است که اگر به آن دسته ای بلند بسته شود حتی نیاز به نردبان نیست و به سادگی می توان دیوارها و حتی سقف را رنگ آمیزی کرد در نقاشی با غلطک معایب و ترک های پنهان دیوار به سادگی پر شده و رفع می شود.

 

لینک های مفید: فروش غلطک طرح دار

 

انواع غلطک رنگ آمیزی 

  • غلطک طرح دار (برای مشاهده و خرید کلیک کنید)
  • غلطک ساده همه کاره در سایز های مختلف (مناسب برای تمام نوع های رنگ)
  • غلطک مناسب رنگ پلاستیک در سایز های مختلف

مراحل رنگ آمیزی با غلطک

در رنگ آمیزی با غلطک باید در دیوارهای گچی پس از تمیز کردن دیوار آن را روغن مخصوصی زده و پس از آن دیوار را بتونه زده و پس از خشک شدن بتونه باید دیوار به طور کامل سمباده کشیده شود . این مراحل اگر به درستی انجام نشود در آخر دیواری موج دار و ناصاف خواهیم داشت پس از سمباده کاری باید دیوار با دستمال نمناک تمیز شده و  بار دیگر لکه گیری و سمباده کاری به طور کامل و در آخر دو یا سه  دست بسته به نیاز دیوار را رنگ آمیزی کنید.

در رنگ آمیزی با غلطک به یک سینی مخصوص غلطک نیز نیاز داریم تا آن را به رنگ آغشته کرده و با حرکت در قسمت بالایی سینی رنگ اضافی را از غلطک جدا کنیم پس از اینکه تمام سطح غلطک آغشته به رنگ شده و رنگ اضافی آن گرفته شد در جهات مختلف به صورت زیگزاک بر روی دیوار می کشیم تا رنگ تمام سطح دیوار را کاملاً  بپوشاند .

اگر لازم شد دیوار های بلند یا سقف را با غاطک رنگ آمیزی کنید می توانید با وصل دسته به غلطک به راحتی تمام نقاط دور از دسترس را رنگ آمیزی کنید .

 

لینک های مفید: شرکت نقاشی ساختمان

 

غلطک ها به 4 دسته تقسیم می شوند

  1. غلطک رنگ روغن
  2. غلطک رنگ پلاستیک
  3. غلطک رنگ اکریلیک
  4. غلطک طرح دار پتینه کاری

تفاوت غلطک ها

  1. از نظر بافت
  2. از نظر حجم
  3. از نظر قطر
  4. سایز

معایب کار با غلطک

تنها عیبی که می توان در کار با غلطک نام برد قابل انعطاف نبودن غلطک است  این مسئله موجب می شود تا شما مجبور باشید لبه های کار را با قلمو رنگ آمیزی کنید . و دیگر اینکه در رنگ آمیزی با غلطک سطحی کاملاٌ صاف نمی توان انتظار داشت که این مطلب برای برخی دوستداشتنی نیست.